• 20 Diş Çekimi

YİRMİLİK DİŞTEN KURTULMASIN YOLU

Hemen hemen herkes doğduğu günden itibaren diş ağrı çekmektedir. Hele de o zamansız diş ağrıları yok mu gece başlayıp sabaha karşı ağrısı duran diş ağrısı. İşte hem diş ağrısı çekiyoruz hem de aldırmaktan korkuyoruz, neden korktuğumuz için o kadar ağrıları çekiyoruz. Korkacak bir şey olmadığını geç de olsa anlıyoruz. Yirmilik diş ise, diş çıkana kadar ağrı verir, sonrada başlar, diş ağrısı dur durak bilmez ağrılar başlar 20 diş çekimi yaptırmak korkulacak bir şey değil, ama diğer dişlere göre biraz daha zor bir çekimdir.

Genel cerrahi gerektiren bir müdahaledir neden mi? çünkü yirmilik dişler diğer dişlere nazaran daha farklı yapıda olduğu için alınması biraz daha zor olmaktadır. Yani çene kemiğindeki konumu, duruş pozisyonu, büyüklüğü, üzerinin kemikle kaplı olması durumundan dolayı alınması zorlaşmaktadır. Ya da mukoza ile kaplı olması çekimi zorlaştırabilir, İşte bu nedenlerden dolayı cerrahi müdahale gerekmektedir.

Ama çekimi o kadar da zor değildir, sadece bu nedenlerden dolayı, öbür dişlere nazaran zordur. 20 diş çekimi yapıldıktan sonra bu bölgede hafif şişlik, ağrı veya azda olsa kanama görülebilir. Eğer diş çekimi sonrası doktorunuzun tavsiyesine harfiyen uyarsanız en kısa zamanda iyileşir ve ilaç tedavisi görmek zorunda kalmazsınız. Yirmilik diş çıktıktan sonra ağrı yaparsa hemen tedavisi yani alınmazsa daha sonra ileri ki yaşalar da alınması zor olmakta niye mi çünkü kemik yapısı yoğunlaştığı ve esnekliği azaldığı için çekimi den zorlaşır ve iyileşmesi de yavaşlar.

Bu neden den dolayı erken müdahale yapılması önerilmektedir. 20 diş çekimi sırasında normal dişlere uygulanan morfin uygulanması da yirmilik dişe uygulanmaktadır. Ve cerrahi müdahale sırasında hiçbir aksilik yaşanmaz ve korkulacak bir şey yoktur, rahatlıkla alınması sağlanmaktadır. Dişlerimize bakımını iyi yapmak gerekmektedir ki sağlıklı diş ve diş etlerine sahip olalım, sağlıklı diş ve diş etlerine kavuşmak için genel bakım şart. Yirmilik diş bütün çene yapısına ağrı vermektedir. Tek yirmilik diş ağrısı çeken birisinin bütün çenesi ve dişleri ağrır.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com