• 20 Lik Diş Belirtileri

20 lik diş olarak adlandırılan olay gömülü olan 20 yaş dişinin bizde problem olmasının nedeni bu dişe ihtiyacımızın olmamasıdır. Çenemiz git gide küçülür ve daralır. Bu durumda 20 lik dişler çıkarken ağrı ve sızı baş göstererek çıkar. Diğer dişler gibi normal çıkmaz 20 lik dişler. 20 lik diş belirtileri başlıca şunlardır: Ağrı oluşmaktadır kediliğinden de ağrıyabilir ya da üzerine bastırınca ağrı oluşur.

Ağrılar şiddetli olabilir. Ağız içerisinde veya yüzde şişlik oluşturmaktadır. Bu şişlik genelde fark edilebilir şekilde ortaya çıkmaktadır. Kızarıklık oluşur. 20 lik dişin çıktığı yerde kızarıklık baş gösterir. Çene altında ki lenf bezleri şişer. Yutkunmada zorluk çekilebilir. Ağzın kapatılamaması veya kapatırken üstteki dişlerin 20 lik dişin çıkacağı yere baskı uygulayarak acımasına sebep olur. Yemek yerken çiğneme esnasında diğer dişlerin ağrıması veya yenilen yemeğin 20 lik dişin olduğu yere baskı yapması. 20 lik diş zor çıkan bir diştir. Diğer dişlere nazaran normal çıkmayan bir yapıya sahiptir.

Uzun süre çıkmaz ağrılar ara sıra ya da sürekli olarak kendini gösterir. Ayrıca 20 lik diş diğer dişlere göre çabuk çürümektedir. 20 lik dişlerin röntgen ile takip edilmesinde oldukça fayda vardır. Çünkü 20 lik dişler diğer dişlerin köklerine baskı yaparak onlarında zarar görmesine neden olabilir. 20 lik dişler tam çıkmazlar. Bu sebeple de üzerinde ki et parçası diğer adı ile kapşon, zamanla içerisine yemek kalıntılarının kaçması ile iltihaplanır. Diş etinin iltihaplanması durumunda ise apse, şişlik ve ağrı oluşmaktadır. 20 lik diş en sorunlu dişlerdendir. Çürük için uygun ortamı oluştururlar. 20 lik dişler kendilerine çıkacak yer bulamadıklarında diğer diş köklerini ittirir ve bu da çarpıklığa sebep olur.

Bakımı ve çıkması açısından oldukça zor olan 20 lik dişler oluşabilecek iltihaplanmaya uygun ortam hazırlamaktadır. Buda diğer dişlerin zarar görmesine sebep olmaktadır. 20 lik dişlerin doktor gözetimi altında olmasında büyük yarar vardır. Oluşabilecek olumsuz durumlara karşı önlem alınmasına yardımcı olur. Diş sağlığı oldukça önemlidir. Unutmayın ki giden dişler yerine gelmez.

Diş etinin iltihaplanması durumunda ise apse, şişlik ve ağrı oluşmaktadır. 20 lik diş en sorunlu dişlerdendir. Çürük için uygun ortamı oluştururlar. 20 lik dişler kendilerine çıkacak yer bulamadıklarında diğer diş köklerini ittirir ve bu da çarpıklığa sebep olur. Bakımı ve çıkması açısından oldukça zor olan 20 lik dişler oluşabilecek iltihaplanmaya uygun ortam hazırlamaktadır. Buda diğer dişlerin zarar görmesine sebep olmaktadır.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com