• 20 Lik Diş Çekimi

20 lik diş çekimi nedir? Neden çekilir? Herkes çektirmeli midir? Çekildikten sonra dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir? 20 lik dişleri çekim fiyatları ne kadardır? Gibi soruları cevaplayarak konumuza başlayalım.

İnsanın yaşamı boyunca ihtiyacı olan dişleri gömülü bir şekilde çene içinde gizlenmiştir. İnsan büyüdükçe ve de gelişim aşamalarında ihtiyacına binaen bu dişleri çıkmaktadır. Bunlardan biriside 20 lik dişleridir.17 yaşından sonra ve de 20 li yaşlarında çıkmaktadır. 20 lik dişler artık insanın en son çıkarabileceği dişlerdir.

İnsanın yaşı ilerledikçe çene yüz yapısı değişir. Çene damak yapısı daralır. Bu daralmalar oldukça mevcutta var olan gömülü 20 lik dişler rahat çıkamazlar ve çeşitli sıkıntılara yol açarlar. Kişi de ağrı sızı ya da hiç bir belirti vermeyebilir. Ağrı sızı olmasa da diğer dişleri sıkıştırabilmektedir. İşte kişiye bağlı olarak bazı kişilerde bu ve buna benze sebeplerden ötürü bu 20 lik dişlerin çekilmesi gerekebilir. Kişi diş doktoruna gider ve doktorla birlikte çektirme kararı almışlarsa bu çekim nasıl yapılır?

İşlem dişçi tarafından yapılır. Hasta dan 8 saat öncesine kadar bir şey yenilmemesi ve içilmememsin gerektiği istenmiştir. Öncesinde yine diş doktoru kişinin çene yapısını, dişlerin yapısını daha bet ve de sağlıklı bir şekilde anlayabilmesi için diş filmi çeker. İşleme başlamadan önce o bölgeyi uyuşturur. O bölge tam olarak uyuşması gerekir. Kişiye özel işlemde kullanılan alet edavatlar değişiklik gösterebilir. Dişler çok daha derinde ve de zor ulaşılabiliyorsa, dişçi dişleri parçalamak zorunda kalabilir. Çok büyükse davye denilen aleti kullanılır. Görüldüğü üzere 20 lik diş çekimi bir ameliyattır. Çekimin süresi de işlemin durumuna göre değişiklik gösterir.

Diş doktoru dişi çektikten sonra tamponla dişi kapatır. Bundan sonrası için hasta en az 2 saat hiç bir şey yememeli ve içmemelidir. Daha sonrasında ise sıcak ve soğuk içecekler tüketmemelidir bölge iyileşene kadar yumuşak gıdalar yemelidir. Sıvı gıdalarda pipet kullanılabilir. Yine hasta doktorun yazmış olduğu ilaçları düzenli olarak kullanırsa olabilecek enfeksiyon ağrı sızı engellenmiş olacak ve daha hızlı sürede iyileşme sağlanacaktır.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com