• 20’lik Diş Ameliyatı Sonrası

20 lik diş nedir? 20 lik diş ameliyatı yapılmalı mıdır? 20 lik diş ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir? Konumuza bu ve buna benzer soruları cevaplayarak başlayalım.

20 lik diş, insanın 17 ile 22 yaş aralığında ve üstünde sürdüğü dişlerdir. En son çıkan azı dişlerindendir. Sürüm zamanı ve süresi kişiye bağlı olarak değişiklik gösterir. Herkes 20 lik dişini çektirmeli midir peki? Bu kişiden kişiye değişir. Bazı kimselerde 20 lik dişler çıkarken çeşitli sıkıntılar meydana gelir. Kişinin yaşı ilerledikçe ağız- çene yapısı daralmaktadır. Bu da 20 lik yaş dişlerinin rahat sürümünü engellemekte, bir takım bozukluklara, ağrı sızılara diş yapısında farklılaşmaya sebep olmaktadır. İşte bu gibi nedenlerden dolayı bazı kişilerin 20 lik dişleri ameliyatla alınması gerekir. Doktorun muayene bulgularının sonucu hasta ile ameliyat olunmasına karar verilir.

Peki, hasta 20 lik diş ameliyatı sonrası neler yapmalıdır? Sonuçta 20 lik diş çekimi bir operasyondur ve hasta bazı hususlara dikkat etmelidir. 20 lik diş ameliyat sonrası kişi en az 2 saat süreyle kesinlikle hiçbir şey yememeli ve içmemelidir. Daha sonrasında ise beslenmesinde sıvı gıdalara yer vermelidir. Yine tükettiği besinlerde çok sıcak ve çok soğuk gıdalar olmamasına özen göstermelidir.

Sıvı gıdaları tüketirken pipet kullanırsa çok daha iyi olur. Doktor ameliyat sonrası oluşabilecek komplikasyonlara, ağrı sızıya karşı ağrı kesici ve antibiyotik verebilir. Hasta, doktorun tavsiye ettiği şekilde düzenli olarak ilaçlarını kullanmalıdır. Hasta, ameliyat sonrası yumuşak gıdalar tercih edebilir. Sert katı olmayan, çorba ve meyve, sebze pürelerini yiyebilir. Ameliyat sonrası yarasına diliyle dokunmamalıdır. Sigara kanamayı artırabilme özelliğinden dolayı kesinlikle içmemelidir. Eğer doktor dikiş atmamışsa, hasta dişine tampon uygulayabilir. Hasta belli aralıklarla kanama olup olmadığına bakmalıdır.

Tuzlu gargara yapılırsa iyi gelecektir. Hasta normal günlük olarak dişlerini fırçalar ancak fırça uçlarını ameliyatlı bölgeye dokundurmamalıdır. Hastanın yüzünde şişlik meydana gelmişse dışarıdan yanak kısmından buz uygulaması yapabilir. On dakika bekletir ve kaldırır. Ameliyat sonrası ilk ayda ve sonrası tekrar doktor kontrol muayenesine gidilmelidir. İhmal edilmemelidir.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com