• AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ

Ağız diş ve çene cerrahisi ne demektir? Ne zaman yapılması gerekir? Kimler tarafından yapılmalıdır? Konumuza bu ve buna benzer soruları cevaplayarak başlayalım. Ağız diş ve çene cerrahisi; ağız içinde yer olan tüm organlarda olan hastalıkları tedavi eden, işlev bozukluklarını tespit edip düzelmesini sağlayan bir tıp alanıdır. Nedir peki ağız içinde ki organlarımız?

Ağız kısmından başlayacak olursak, dudak, diş, dil, damaklar, ağız kısmının iç kısım yanak içleri, diş eti, dişler ve de ağız kısmında olan kemik kısımları ilgilendirir. Bu kısımda ne gibi rahatsızlıklar meydana gelebilir? İlk akla gelen, 20lik diş azıların sürümünü kolaylaştıracak ya da gömülü olan dişlerin sürümü sırasında oluşan komplikasyonlar tedavi eder.

Yine bu saydığımız kısımlarda oluşan ya da oluşabilecek olan urlar ve patolojik tanımlanan kanser gibi hastalıkların teşhisini yapar. Protez yapımına yardımcı olur. Düzeltmeler de bulunurlar. Hastalıkların teşhis ve tedavisinden sonra aynı zamanda kontrollerini de yapar bu tıp alanı.

Ağız diş ve çene cerrahisi branşına ayrı olarak ağız diş ve çene hastalıkları adı altında ayrı hastaneleri de bulunmaktadır. Özel anlaşmalı ya da kamuyla anlaşmalı imkânları da mevcuttur. Sağlık bakanlığının açmış olduğu internet sitesinden ya da telefonla rahatlıkla bu bölüme randevu alınabilmektedir. Bu rahatsızlıklarla ilgili tedavisini konuyla ilgili tıp eğitimi almış cerrah adı verilen doktorlar tarafından yapılır.

Ağız diş ve çene cerrahisi pahalı işlem midir? Diye soracak olursak bahsetmiş olduğumuz gibi birçok kamu ve özel kurumlarla anlaşmalı imkânları mevcut olduğu için çok da pahalıya gelmemektedir. Hayatımızın belli bir döneminde ağız diş ve çeneyle ilgili rahatsızlık yaşamayan yok gibidir. Sonuçta bir operasyon olduğu için hasta güvenilir alanında uzman doktor ve hastanesini iyi seçmelidir.

Yapılan işlem türüne göre öncesinde hazırlık yapmalı, sonrasında da dikkat etmesi gereken bazı unsurlar vardır. Doktorunun yönlendireceği şekilde, ilaçlarını düzenli olarak kullanmalı ve de kontrollerini düzenli olarak yapmalıdır. İşlem sonrasında oluşabilecek yüksek ateş, iltihaplanmalar da hemen doktora başvurulmalıdır.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com