• Ağız Neden Kokar?

* Ağız kuruluğu varsa Tip 1 ağız kokusu bulunur. (Gece ağız açık yatmak, salya eksikliği, radyoterapi sonrası ve alkol alanlar vesaire..)

* Ağız içerisinde bakteriler için yataklık edecek her hangi bir mikrop kaynağı varsa Tip1 koku bulunur. Bu mikrop kaynakları sıklık sırasına göre şunlar olabilir:
    – Köprü gövdesinin altı
    – Gingivitis
    – Çürük kavitesi
    – Yirmiyaş dişi kapşonu
    – Ağızdaki bütün retantif yüzeyler ve temizlenmeyen protezler

* Farenjit, tonsillit, sinüzit geçirmekte olan bireylerde Tip 2 ağız kokusu bulunabilir. Birey bu hastalığın farkında olmayabilir.

* Postnazal akıntısı bulunan allerjik bireylerde Tip 2 ağız kokusu bulunur. Birey akıntının farkında olmayabilir.

* Gastroözefagiyal şfinkter dilatasyonlarında, reflu ve gastrit hastalarında Tip 3 ağız kokusu bulunur.

* Sindirim enzim yetersizliklerinde Tip 3 ağız kokusu bulunur. Birey basit (mide yanması, hazımsızlık, gaz) şikayetler ile hastalığa alışmış olabilir.

* Asidoz, alkaloz sebebi olabilecek, kan gazlarını ve kan biyokimyasını değiştirebilecek bütün metabolik hastalıklarda (şeker, gut, nefropatiler dahil) Tip 4 ağız kokusu bulunur.

* Sürekli olarak ayni besin maddesini her gün yiyenlerde Tip 3 ağız kokusu bulunabilir. Böyle hastalar ancak anamnez ile belirlenebilir

* Hamilelerde Tip 4 ağız kokusu bulunur.

* Sürekli ilaç kullananlarda Tip 4 ağız kokusu bulunabilir

* Oruçlu olan bireylerde Tip 4 ağız kokusu bulunur

* Akciğer infeksiyonlarında Tip 4 ağız kokusu bulunur.

Kaynak: Dr. Murat Aydın http://www.agizkokusu.net