• Ataşehir gömülü diş

Gömülü dişler tedavi edilmeli:

20 yaş dişi, azı dişi ve köpek dişi diye tabir edilen dişlerin, tam olarak çıkamaması ve deri altında genişlemesiyle, oluşan bir rahatsızlıktır. Hafif ağrı yapması yanında, tedavi edilmesi gerekir. Tedavi edilmediği taktirde, çene kemiğine zarar verebilir. Komşu dişlerin gelişiminde olumsuz etki yapar. 20 yaş dişleri, ön dişlerin sıkışmasına ve dolayısıyla dizilimlerinin bozulmasına neden olabilir. Bu dişler üç gruptadır. Yumuşak doku, yarı yumuşak doku yarı kemik ve kemik olmak üzere gruplanmıştır.

Gömülü dişlerin tedavi edilmesi:

Hastalar Ataşehir gömülü diş kategorisinde tedavi görürken, öncelikle gömülü dişler tespit edilir. Filmler çekilir. Yapılması gerekenler tespit edilir. Gömülü dişler şişkinlik ve ağrı yapar. Ateşlenmeye de neden olur. Kol ve baş ağrısı yapabilir.

Gömülü dişin, çene ve kollara baskı yapması ile ağrı başlar. Ataşehir gömülü diş konusunda, hastalar ciddi olmalıdır. Çünkü gömülü diş zamanla şişer ve içeriden kist oluşumuna neden olur. Bu kistler çeneye baskı yapar ve çene kırılmalarına neden olabilir. Ameliyat sonrası ise, enfeksiyona karşı tedbirli olunmalıdır.

En iyi tedavi şekli, ameliyattır. Ancak dikkat edilecek husus, iltihaplı dişin çekilmemesidir. Bu durumda istenmeyen durumlar oluşabilir. Bu nedenle, öncelikle enfeksiyon tedavisi öncelikli yapılmalıdır. Önemli bir hususta, özel durumların dikkate alınmasıdır. Kanser ve benzeri hastalıkları olan kişilerin diş çekiminde, dikkatli olunmalıdır. Kanama konusunda sıkıntısı olan hastalarda diş çekimi ciddi sonuçlar ortaya çıkarabilir. Ataşehir gömülü diş tedavisinde, anestezi sorunu olanlarda da tedavi önemlidir.

Ayrıca direnci düşüren veya tedaviyi güçleştiren durumlar, ayrıca dikkate alınmalıdır. Yaş unsuru da tedavide bazı sorunlar oluşturabilir. Çok yaşlı olunması veya ergenlik yaşından küçük olunması, tedavide sorunlar oluşturmaktadır. Operasyon sorunu olanlar da, tedavi konusunda dikkat etmesi gerekmektedir. Gömülü diş tedavisinde, anestezi, tedavinin başarılı olması için gereklidir.

Gömülü dişler, genellikle komşu dişlerin temizlenmesini engellediği için, komşu dişlerin çürümesine neden olmaktadır. Diş temizliğinde, gömülü dişleri önemlidir. Yemek artıklarının, gömülü diş kısmında birikmesiyle, enfeksiyona neden olur. Bu sebeple, gömülü diş sorunu olanlar, yemekten sonra, diş temizliğine çok önem vermelidirler. Diş çürümelerini engellemek için, ağız sağlığına çok dikkat etmek gerekir.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com