• ÇENE BOZUKLUKLARI

İnsanların doğumundan itibaren ya da sonradan kaza sonucu oluşan alt ve üst çene bozuklukları, kişiler için oldukça rahatsız edici bir durumdur. Hemen hemen her çene bozukluğuna sahip birey bu rahatsız edici durumdan kurtulmak için bir çözüm yolu arayışındadır. Çene bozuklukları estetik görüntünün haricinde gün içerisinde çeşitli sıkıntılara da neden olmaktadır.

Çiğneme durumunda ağrı, ağzı açmada belli bir yerden sonra kısıtlılık, çenenin takılı kalıp kapanmaması, yüzdeki ağız, kulak, baş gibi diğer uzuvlarda meydana gelen şiddetli ağrılar bu sıkıntılı durumlara örnek olarak gösterilebilir. Bu sıkıntılı durumların yaşanması ağız ve çene cerrahisi olduğunu gösterir.

Ağız ve çene bozuklukları cerrahi operasyonlarında çene cerrahisi alanında uzman plastik uzmanları ve ortodontistler birlikte cerrahi işlemi gerçekleştirebilirler. Ağız ve çene bozuklukları ameliyatı genel anestezi altında yapılmakla beraber, önemli olduğundan hekimin ve hastanenin iyi seçilmesi oldukça önemlidir. Ağız ve çene bozuklukları ameliyatlarının ardından iz kalır mı düşüncesi birçok hastanın aklına takılan durumlardan biridir ancak çene ameliyatları sonrasında estetik görüntüyü bozan bir iz kalmaz.

Çene ameliyatı sonrası oluşan ödemin neden olduğu şişkinlikte zamanla inmektedir. Genelde ameliyat sonrası hissizliğin oluşup oluşmayacağı veya ameliyat sonrası çok şiddetli ağrılar yaşayıp yaşamayacakları diğer bir merak konusudur. Ameliyat sonrası nasıl bir ameliyat olduğuna bağlı olarak değişmekle beraber geçici hissizlik ve kısa süreli ağrılar yaşanması normaldir.

Ağız ve çene bozuklukları ameliyatı sonrası ağrılar, doktor tarafından önerilen ağrı kesici ve kas gevşetici kremlerle hafifletilmektedir. Ağız ve çene bozuklukları ameliyatı sonrası iyileşme süreci ortalama olarak 2 haftadır. Bu ameliyat genel anestezi altında yapıldığından dolayı küçük bir ihtimalde olsa risk taşır. Bunların yanı sıra ameliyatın gerçekleştiği günün ertesi günü taburcu işlemleri yapılır, hasta sosyal yaşamına çok kısa bir sürede geri dönebilir.

Ağız ve çene bozuklukları ameliyatı sonrası kısa bir süre için ağza lastik takılır. Hastalara bir süre sıvı besinler tüketilir. Çene ameliyatları ile ilgili diğer bir merak edilen konu, ameliyatın fiyatıdır. Çene ameliyat fiyatları çenenin durumuna, yapılacak işlemlere, doktora göre değişir.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com