• ÇENE CERRAHİSİ NE İŞ YAPAR

Günümüzde büyük önem taşıyan çene cerrahisi hekim işlemleri çene, ağız ve diş hastalıkları alanlarında hizmet veren anabilim dalıdır. Çene ve ağız rahatsızlıkları, düzgün konuşamama, nefes alma problemleri, çiğneyememe problemlerine sebebiyet vermektedir. Diş hastalıkları, diş etlerinde kanama, dişlerde düzenli kontrol sağlanmamasından kaynaklanan çürükler, kaza veya düşme sonucu ortaya çıkan kırıklardan oluşan rahatsızlıklar en çok rastlanan hastalıklardır.

Çene cerrahisi hekim kontrolleri sonucunda bu hastalıkların önlemleri alınabilmektedir. Genç yaşlarda oluşan dişlerimiz düzenli kontrol altında tutulmadığında eğri ve yamuk çıkmalarına sebebiyet veriyor. Karşılaşabileceğimiz bütün hastalıklarımızın bugün çene cerrahisi hekim işlemleri ile tedavisi mümkündür.

Çene cerrahisi hekim tarafından sık yapılan işlemlerden biri de çenemizin en gerisinde çıkan yirmi yaş diş işlemleridir. Bazı kişilerde yirmi yaş dişi çıkmamasına rağmen birçok kişide bu diş çıkmaktadır. Çenede en son çıktığından dolayı çenede yirmi yaş dişine yer kalmayabiliyor. Böyle durumlarda yirmi yaş dişinin mutlaka çekilmesi gerekiyor. Ancak çenemize uygun olarak çıkan yirmi yaş dişinin çekilmesine gerek yoktur.

Çenemizde bulunan diş etlerimizin sağlığına oranla dişlerimizde sağlıklı olmaktadır. Yaşımız ilerledikçe dökülen dişlerimizin yanında diş eti rahatsızlığımızdan dolayı erken yaşta dökülen dişlerimizde olabilmektedir. Yaşanan bu olumsuz durum psikolojik rahatsızlıklara da neden olmaktadır. Genç yaşlarda dökülen dişlerin yerine damaklı diş takmak çok tercih edilen bir durum olmamaktadır.

Bu durumlar için implant tercih edilmektedir. implant direk çene kemiği içerisine sabitlenen yapı sayesinde diş görevini gören protez yapıdır. İmplant tedavisi yapılmadan önce hastanın genel sağlık durumu kontrol edilir ve ağız çene yapısının röntgeni çekilerek nasıl bir çalışma yapılabileceği ile ilgili ön kontroller sağlanır. Hastanın diş eti implant için uygunsa tedavi aşamasına geçilir.

Çene cerrahisi hekim aracılığı ile implant yaptıracak olan hastaların merak etmiş olduğu en önemli konu, bu tedavi süreci zor ve acılı bir süreç midir? Diş implant çoğunlukla lokal anestezi yani hastanın bilinci yerinde iken yapılır bu tedavide hasta bir takım duygular hissetmesine rağmen, acı hissetmez. Genel anestezi de ise hastanın bilinci yerinde olmadığından dolayı hasta acı ya da farklı bir duygu hissetmez.

Çene ve ağız hastalıkları ile ilgili karşılaşılabilecek tüm hastalıklarda erken teşhis önemlidir. Belirli aralıklarla gerekli kontrollerin sağlanması durumunda oluşabilecek daha büyük hastalıkların önlemi alınmış olur. Zamanında müdahale edilebilmesi, geç kalınmaması için çene cerrahisi kontrolü altına alınması gerekmektedir.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com