• Çene Cerrahisi Ne Yapar

Türkiye’de diş, ağız, çene hastalıkları ve cerrahisi olarak bilinen bu ana bilim dalı, dünya genelinde oral ve maksillofasiyal cerrahi olarak adlandırılır ve bu ana bilim dalı yani Çene Cerrahisi ağız, diş ve çene ile ilgili, neredeyse tüm hastalıklara tanı ve tedavi uygulamak ile görevlidir.

Çene cerrahisi ne yapar, çene cerrahisi normal ve gömülü dişlerin çekimi, protez öncesi ağız içindeki sert ve yumuşak dokularda düzeltmeler, dental implant uygulamaları, çene ve yüz enfeksiyonlarının tedavileri, çene tümörleri ve kistleri, tükürük bezi hastalıkları, ağız hastalıkları, üst ve alt çene kırıkları, dudak ve damak yaraları, distraksiyon osteogenezi, işlev ve estetiğin sağlanamadığı durumlarda çene arasındaki uyumsuzluğun giderilmesi, yüz ve çene ağrılarında, çene eklemi ağrılarında ve oral cerrahide yani konularda güncel tanı tedavi uygulamalarında çalışmalar yapmaktadır.

Son yıllarda hekimler arasında sıklık ile uygulanan bir yöntem olan implantların çeneye yerleştirilmesi yönteminde, implant için uygun kemiğin olmadığı durumlarda kemik greftleri gibi ileri düzey cerrahi müdahaleleri de çene cerrahisi üstlenmektedir.

Çene cerrahisi ne yapar sorusunu sorduğumuz zaman tanı ve tedavi yöntemlerini de yanıtlamamız gerekmektedir.

Tanı Yöntemi.

Cerrahlar geleneksel tanı yöntemi olan röntgen çene cerrahisinde de kullanılır fakat tomografiyle desteklenen ve hastanın ağız ölçülerinde üç boyutlu kemik modelinin elde edildiği ileri düzey tekniklerde kullanılmaktadır. Bu şekilde ameliyattan önce kesin bir tanı konur ve bu tanıya göre tam bir operasyon planı yapılır. Tedaviden başarılı sonuç alabilmek ve ameliyat esnasında doğru uygulamalar yapabilmek adına ameliyathanede ortodonti, prostodonit gibi diş hekimliğinin diğer alanlarından uzmanlarda ameliyathanede bulunurlar.

Tedavi Yöntemi.

Tedavi yöntemine gelecek olursak, ağız, diş ve çene hastalıklarıyla ilgili cerrahi uygulamalar lokal anestezi ile yapılabileceği gibi genel anestezi altında da uygulana bilir. Cerrahi işlemler sonrasında hastalar hastaneye yatışlarını gerçekleştirirler ve sürekli gözlem altında tutulurlar. Cerrahi işlemden önce hastanın genel durumu öğrenilir, hastanın konforu, hastanın tedaviden duyduğu kaygı ve korku ve bunlara göre müdahale edilir.

Çene cerrahisi ne yapar sorusunu kısaca yanıtlayacak olursak çene, diş ve ağız ile ilgili sorunların tanısını koyma ve tedavisini uygulama ile sorumlu olan bölümdür diyebiliriz.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com