• ÇENE CERRAHİSİ NE YAPAR

Türkiye ‘deki diş hekimi Fakültesini bitiren kişiler, Diş Hekimi olarak mezunlar olur daha sonra da kendi aşanlarında yer alan dallarla, ilgilenmektedirler, bunlar ise şunlardır; Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi dalında aldıkları eğitimlerini uzmanlık alanlarına kadar getirmektedirler.

Uzmanlaşan doktorlar, Çene cerrahları, ağız boşluğu, dişler, çene kemikleri ve yüzdeki komşu dokularının cerrahi işlemlerini gerçekleştirilebilecek olan bütün çene cerrahisi dalında her türlü işlerle uğraşmaktadırlar. Bu cerrahiler yirmilik diş çekimleri de yapmaktadır. Güvenle çene cerrahi diş çekimi yaptırmak sizlerin güvende olduğunu hissettirmektedir.

Çene cerrahi ilgi alanlarında yer alan müdahaleler ise başlıca şunlardır. Tümör ve kist ameliyatları çene kırıkları ve de diş çekimi, gömülü ve zorlu diş çekimleri, endodontik cerrahi, ekstraoral-intraoral apse drenajı, ortodontik ameliyatlar, rekonstrüktif çene-yüz cerrahisi (yumuşak-sert doku greftlemeleri, distraksiton osteogenezis), implant cerrahisi, TME hastalıkları tedavisi ve cerrahisi, Ağız hastalıkları teşhis ve tedavileri, Lazer cerrahisi.

Çene cerrahi dalında yapılan bu işlerin yanında gömülü yani yirmilik diş çekimleri de yapmaktadır. Çene cerrahisi diş çekimi yapılan tetkiklerden sonra bu dişlerde cerrahi müdahale olup olmadığını kanaat getiren uzman doktorlar tarafından çene cerrahisi tarafından diş çekimleri yapılmaktadır. Çene cerrahları genel işleri arasında yer alan Diş çekimi İleri cerrahiler içinse ameliyathane koşullarında çalışırlar.

Diş hekimleri gerekli gördüğü durumlarda hastayı Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi uzmanlarına yönlendirmektedir, işte bu şekilde yapılan tedaviler sonrasında cerrahi işlemler gerektiren dişler için ilk önce doktor tarafından muayene edilmelidir ki kesin tanı verilsin. Çene cerrahisi diş çekimi yapılan muayeneler sonrası doktor tarafında dişlerin çıkışları ya da çene yapısındaki zorluklar göz önünde yer alarak doktor tarafından yapılan tetkikler sonrasında karar vermektedirler. Bu karar sonrasında diş çekimleri yapılmaktadır.

Dişler gömülü diş ameliyatı olduğundan dolayı her şekilde işlemlerde geçerek karar verilmektedir. Bunu nedeni ise gömülü dişler, normal dişlere nazaran çekimleri biraz daha zor çekimlerle yapılmaktadır. Çenedeki cerrahi müdahaleler tedbir amaçlı olmaktadır.

Çünkü bu gömülü dişler yapıları ile farklı şekilde ağızda farklı şekilde çıktıklarından dolayı cerrahi müdahale ile yapılması daha sağlıklı olduğundan dolayı daha çok ameliyatlar yani cerrahi operasyonlar gerekmektedir. Bu cerrahi operasyonlar korkulacak kadar zor bir işlem değildir yaptıranlar bu kadar zor bir işlem olmadığını üstüne basa basa anlatmaktadırlar.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com