• ÇENE CERRAHİSİ NEDİR?

Çene cerrahisi İstanbul çene cerrahisi ağız diş sağlığı ile ilgili bir branş dalıdır. Yirmilik diş çekimi, kist ve apse gibi oluşumların boşaltılması, gömülü diş operasyonları, implant tedavileri bu dalın tedavi alanlarına girer. Bunlardan en sık bilineni ve çoğumuzun başına gelen yirmilik diş operasyonlarıdır. Peki, hangi durumlarda yirmilik dişlerin çekilmesi gerekir? Bunları kısaca açıklayalım.

Dişlerde Çürükler: Tükürük, bakteri ve yemek artıkları yirmilik dişinizin etrafında birikebilir ve bu dişin ya da ağızdaki bir başka dişin çürümesine yol açabilir. Bu çürükler enfeksiyona kadar uzanan sonuçları doğurabilir. Dişeti enfeksiyonları: Yine dişeti altında biriken yemek artığı ve bakteriler de enfeksiyona sebep olabilmektedirler. Bu enfeksiyonlar ilerledikleri takdirde vücuda yayılabilmekte ve tehlike arz edebilmektedirler.

Ağızda baskı / basınç hissi: Yirmilik dişler çıkamadıkları için ağızda baskı, ağrıya neden olabilmekte yine yakın çevresindeki dişlerde de çeşitli harabelere sebep yaratabilmektedirler. Ortodontik problemler: Kişilerin yaptırdıkları ortodontik tedaviler var ise çıkmamış yirmilik dişler bu tedaviyi olumsuz etkilerler. Ağız içerisindeki diğer dişleri sıkıştırabilir, harabe yaratabilir ve tedavinin olumlu etkilerini olumsuza dönüştürebilirler.

Protez problemleri: Yine protez tedavisi yaptıran hastalarda da ölçü doğru alınamayabilir ve yirmilik diş çekilmemiş ise çekildikten sonra protez tedavisinin yeniden yapılması gerekebilir. Bu tedaviye başlamadan önce yirmilik diş operasyonu tamamlanmalıdır. Kist oluşumu: Yirmilik dişlerin çevresindeki dokularda zaman zaman kistik yapılar oluşabilmektedir. Bu kistler büyüdüklerinde veya kötü oluşumlara (tümör gibi) dönüştüğünde tehlike arz edebilirler.

Çene cerrahisi İstanbul eğer ağız içerisinde oluşan bir apse veya enfeksiyon durumu var ise yirmilik diş çektirme gerçekleştirilemez. Operasyon öncesinde bu enfeksiyon durumunun tedavi edilmesi gerekmektedir. Hekiminiz bu doğrultuda sizi uygun biçimde yönlendirecektir. Yine operasyon gerçekleştirildikten sonra dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır.

Bu kurallar hekiminiz tarafından size anlatılacaktır ve kurallara uyduğunuz takdirde ameliyat sonrası dönemi en rahat biçimde geçirebilecek, sağlıklı bir iyileşme süreci yaşayabileceksiniz. Çene cerrahisi İstanbul Bunların dışında çenede kist, apse gibi oluşumlarınız varsa, zor diş çekimleri gerçekleştirecekseniz (gömülü diş gibi), implant tedavisi görecekseniz çene cerrahisinden randevu almanız gerekecektir. Bazı devlet hastanelerinde, özel hastanelerde ya da özel muayenehanelerde çene cerrahları bulunmaktadır.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com