• ÇENE CERRAHİSİ OPERASYONU NASIL VE KİMLER TARAFINDAN YAPILIR

Cerrahi bilimlerde, kendi başına bir bilim dalı olan çene cerrahi; ağız diş sağlığında ayrı bir yere ve öneme sahiptir. Çene cerrahi denilince, alt dişlerin bağlı olduğu, kemik, yanak, damak ve çene kemiklerinin sorunları ile ilgili yapılacak tüm işlemleri kapsayan geniş bir konuyu anlayabiliriz.

Çene cerrahi operasyonları, basit bir konu değildir. Herhangi bir operasyon sırasında, ameliyata diş ve diş eti hastalıkları uzmanları ve çene cerrahlarının yanı sıra anesteziciler de girmektedir. Çeneye bağlı ve diş kökleri kalbe giden damarlarla birleşerek, diş ve diş eti sağlığında ağız çene yapısının tüm vücudu ilgilendirdiğinin bir göstergesidir.

Bilindiği gibi ağız yolundan cerrahi bir müdahale yapıldığında, oral bölge ve dişler sinirlerden uyuşturulmaktadır. Yer yer hastanın durumuna göre, bu tip ameliyatlarda hastaya lokal anestezi yerine; bulantı, kusma ve korkuyu önlemek için genel anestezi yapılmaktadır. Böylelikle hasta ağız diş sağlığı ile ilgili cerrahi müdahale korkusu hissetmeden, herhangi bir mide bulantısı ve ya farklı olaylara neden olmadan uyutularak tedavisi gerçekleştirilmektir.

Çene cerrahisi denilince sadece çene kemikleri ve burada bulunan dişler ve damak kısmı anlaşılmamalıdır. Yüz ve çene kemiklerine bağlı olarak; ağrı, şekil bozukluğu ve deformite gibi sorunların ortadan kaldırılması için de çene cerrahisi işlemine başvurulur.

Tüm sağlık işlemleri gibi çene cerrahisi ile ilgili tedavilerin uzman kliniklerde ya da hastanelerde yaptırılması gerekmektedir. Bu tarz operasyon yaptıracakların sağlık durumunu olumsuz etkileyecek hastalıkları ve ya doğuştan gelen bir takım rahatsızlıkları varsa uzman hekim tarafından anemnez edilerek, gerekirse müdahaleden vazgeçilmelidir.

Çene cerrahi ile ilgili tıbbi müdahale yapılacak hastanın ön muayene ile durum tespitinin yapılmasının ardından hastaya bir ön başvuru düzenlenir. Hastadan gerekli izin ve imzalar alındıktan sonra, randevu tarihinde operasyona yardımcı; hekim, hemşire ve teknisyenler yardımı ile işlem hijyenik koşullarda, gerekli teknik cihaz ve aletler yardımı ile gerçekleştirilir. Sonrasında bu işlemden edinilecek faydanın devamlı olması ve enfeksiyon riskine karşı, hastaya alacağı tedbirler ve yapması gereken diğer iş ve işlemler konusunda eğitim verilir.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com