WhatsApp üzerinden bizimle hızlı bir şekilde iletişime
geçerek sorularınızı ve taleplerinizi iletebilirsiniz.

Randevu: 0216 455 50 00

Diş Doktoru

Diş Doktoruiş Doktoru Ziyareti ve Beklentiler

Diş Doktoru Ziyaretinde Neler Olur?

Öncelikle, yanındayken kendinizi rahat hissedeceğiniz bir diş hekimi bulmanız önemlidir. Uygun hekimini bulduktan sonra, herhangi bir problemle karşılaşmadan önce, kontrol amacıyla diş muayenesi yaptırmanız gerekir.

Diş doktoru ilk ziyaretinizde, öncelikle tüm sağlık geçmişinizi öğrenmek isteyecektir. Daha sonraki ziyaretlerde ise, sağlık durumunuz değişmişse, bunları anlatınız yaranıza olacaktır.

Birçok diş hekimi ziyareti aslında diş kontrolü niteliğindedir. Düzenli diş muayenesi (ideal olarak altı ayda bir) dişinizin temiz kalmasına ve daha uzun süre sağlıklı kalmasına yardımcı olur, aynı zamanda ağrıya sebep olacak problemler ortaya çıkmadan önce önleyebilir.

* Profesyonel temizlik

Diş muayenesi, genellikle, diş hekiminiz tarafından yapılan kapsamlı bir temizliği içerir. Özel apareyler kullanılarak, dişeti çizgisinin altını temizleyerek, dişeti hastalığı, çürük, ağız kokusu ve diğer problemlere yol açabilecek birikmiş plak ve tartarları temizleyebilir. Diş hekiminiz, dişlerinizi parlatabilir ve diş ipiyle temizleyebilir.

* Muayene

Diş hekiminiz dişlerinizi, dişetlerinizi ve ağzınızı kapsamlı bir muayeneden geçirerek, hastalık veya diğer problemlerin belirtilerini arayacaktır. Amacı, mümkün olan en kısa sürede tanı koymak ve tedavi ederek ağız sağlığınızı korumak, problemleri ciddileşmeden önlemektir.

* Röntgen

Diş hekiminiz; yaşınıza, hastalık ve semptom risklerinize göre, diş hekiminiz röntgen çekilmesini tavsiye edebilir. Röntgen, çene kemiklerinde hasar, gömülü dişler, apse, kist, tümör ve dişler arasındaki çürükler gibi fark edilmeyen hasarları teşhis edebilir. Modern bir diş hekiminin muayenehanesinde kullanılan cihazlar, güneşten veya hafta sonu televizyon seyrederken maruz kalacağınızdan daha fazla radyasyon yaymaz. Önlem olarak, röntgen çekilirken önlük giymeniz gerekebilir. Hamile, iseniz, diş hekiminize bunu söyleyin, çünkü bu durumda röntgen sadece acil durumlarda çekilebilir.

Diş hekiminiz buna ek olarak sizden Panoramik Röntgen isteyebilir. Bu film tipi, üst ve alt çenenizin komple görüntüsünü tek bir resim içinde verir ve diş hekiminin, ağız kapanış şeklinizi, dişler ve ağız arkınız arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur.

Ziyaretler Ne Sıklıkta Olmalıdır?
Dişleriniz ve dişetlerinizin şekli düzgünse, üç - altı ay boyunca diş hekimine gitmeniz gerekmeyebilir; fakat dolgu, diş çekme, ve kırık kaplamanın onarımı gibi bir tedavi gerekiyorsa, diş hekimine gitmeden önce randevu almanız gerekir. Diş hekiminize kafanıza takılan soruları sormayı unutmayın çünkü bu sizin için önemli bir fırsattır.

Kaynak: http://www.colgate.com.tr