• Gömülü Yirmilik Diş

GÖMÜLÜ YİRMİLİK DİŞ

Gömülü yirmilik diş çıkması zor olan bir yapıya sahiptir. Ağrı ve sızının baş gösterdiği bu yirmilik dişlerin çıkması oldukça zordur. Her insanın çıkaracağı bu yirmilik dişler zarara da yol açabiliyor. Çok fazla önem taşıyan bu yirmilik dişler diğer dişlerin bozulmasına, zarar görmesine sebep olabiliyor.

Aynı zamanda çene yapısının bozulmasına da sebep olabiliyor. Yirmilik diş sürecini çok iyi şekilde takip edilmesi hatta doktor gözetiminde olmasında büyük yarar vardır. Yirmilik dişler her insanda farklı şekilde çıkabilir. Bazılarında ağrılı çıkarken bazılarında ağrısı olmadan hatta ağrı hiç hissedilmeden de çıkabilir. Adına ne kadar yirmilik diş dense de 20 yaşında çıkmayabiliyor. Bu dişler herhangi bir yaşta da çıkabilir. Kendisine çıkabilecek bir yer bulamayan yirmilik dişler ağız içerisinde çene kemiklerinin içerisinde gömülü kalan yirmilik dişler iltihaplanmaya ve çene de oluşacak bozukluklara sebep olabilir. Yirmilik dişler kendileri için uygun bir yer bulamadıkların da diğer diş köklerine baskı uygulayabilirler buda diğer dişlerin zarar görmesini ve ağrı oluşmasını beraberinde getirmektedir.

Gömülü yirmilik dişler sıkıntı çekmenize sebep olmaktadır. Diş eti üzerinde iltihaplanmaya yol açarak apse gibi durumlara sebep olabilmektedir. Bakımı oldukça zor olan bu yirmilik dişler çabuk çürüyen yapıya da sahiptir. Yirmilik dişlerin gömülü kaldığı durumda bir doktora gözükmekte fayda vardır. Diğer dişlerde oluşabilecek komplikasyonlara karşı önlem almanız sizin için artı bir getiridir. Diş sağlığı oldukça önemli ve dikkate alınması gereken unsurdur. Yirmilik diş diğer dişlere baskı uyguladığında çarpıklaşma adı verilen olayda baş gösterebilir ve bu diğer dişler açısından kötü sonuçlar doğurmaktadır.

Yirmilik dişlerin diğer diş köklerine baskı yapması ağrı, şişlik ve sızı gibi bir takım olumsuz durumların ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Gömülü yirmilik diş enfeksiyona uygun ortam oluşturmaktadır. Diş etinizin iltihaplanması bakterilerin diğer dişlere yayılmasına da sebep olabilmektedir. Bakterilerin çürümeye yol açtığı göz önünde bulunursa bu bakterilerin diğer dişlere yayılarak onlarında çürümesine yol açabilmesi riskini de beraberinde getirmektedir. Diş sağlığının basite alınmaması ve dişleri özenle takip edilmesi çok önemlidir. Doktor takibinde yirmilik dişlerinizi kontrol edin.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com