• Gülüşün İncelenmesi

Bir hasta estetik tedavi için geldiğinde, genellikle işleme başlamak için heyecanlı ve motive olmuş durumdadır. Ne yazık ki, sıklıkla kendi kendilerine teşhis koymuş durumdadırlar ve estetik dişhekimi bunun etkisi altında kalmamaya dikkat etmelidir. Dişhekiminin teşhis ile tedavi planlaması arasındaki ilişkiyi bilmesi kadar, bir vakaya teşhis koyarken hasta tarafından yönlendirilmedeki farklılığı da bilmesi gerekir. Estetik problemlerin nedenlerini tam olarak tespit etmeden tedavi işlemlerinin planlanmasına başlanması tavsiye edilmez. Doğru teşhis koyulduğunda, dişhekimi hastası ile detaylarını tartışabileceği ve uygun bir tedavi planı önereceği sağlam bir temel elde etmiş olur.

Bu planları yaparken, dişhekimi hastasının tedavi sonrası beklentileri hakkında söylediklerine kulak vermeli, fikirlerine saygı göstermeli ve o hasta için en iyi tedavi planına ulaşmalıdır. Tedavinin değerlendirilmesinde, yüz kasları ve yüze ait karakteristik özellikler önemli bir husustur. Fotoğraflar, gülüşün kahkaha, gülme ve konuşma gibi formlarında daha iyi incelenebilmesi için çok faydalı olabilir. Asimetrik gingival kretler, kaybolmuş papiller veya iltihaplı ve düzgün olmayan gingival hatlar gibi estetik olmayan durumlar genel estetik görünümü bozabilir; dolayısıyla estetik koşulların önemi ve bunların görünüme etkisi hafife alınmamalıdır. Dişhekimi, tedavi planının sonucuna inanmalıdır. Hastanın yeni gülüşü dişhekiminin imzasını taşıyacaktır ve en etkili referans kaynağı olacaktır. Hastanın hem görünüm hem de fonksiyon açısından tedavi sonucu ile ilgili memnuniyeti büyük önem taşımaktadır. Bunlardan herhangi birisi ile ilgili bir rahatsızlık sadece hastanın egosuna zarar vermekle kalmaz, dişhekiminin şöhretini de tehlikeye atabilir.

Estetik dişhekiminin profesyonel sorumlulukları, fonksiyonel veya patolojik düzensizliklerin giderilmesinden çok daha fazlasını kapsamaktadır. Dişhekiminin becerikli ve aynı zamanda her hastasının özel problemlerinden haberdar olmasını gerektirir. Hastanın ihtiyaçları, kişiliği ve psikolojik durumunun tamamen anlaşılması, önerilen tedavi planının daha kolay kabul edilebilmesini sağlayacaktır.

Estetik gülüşün düzenlendiği herhangi bir tedavinin başarısında etki eden önemli bir faktör de detayların dikkatle uygulanmasıdır. Son derece memnuniyet verici sonuçların yaratılmasında önemli olan faktör küçük detaylarda saklıdır. Aynı teknikler detaylara dikkat edilmeksizin uygulandıklarında estetik olarak sadece sıradan sonuçlar elde edilecektir. Dişhekimi, estetik dişhekimliği için zaman ayırmalı; kendisini emsallerinden ayıracak olan gerekli sanatsal duyuya, göz ve el koordinasyonuna ve detayları gören bir göze sahip olmalıdır.

Kaynak: Porselen Laminat Venerler Bilim ve Sanatı – Dr. Galip Gürel