• İmplant acı verir mi?

İmplant tedavisinden gerekli başarıyı almanız, doktorunuza ve hastaya bağlı olarak yürütülen bir süreçtir. İmplant tedavinizin başarısı, doktorunuzun bilgi ve deneyimine, implantın yerleştirilmesi işlemine de gerekli özeni göstermesi gerekmektedir. Bunlara ek olarak hastanın gerekli ağız bakımını göstermesi gerekmektedir. İmplant tedavisi, uygun kişilerde ve doğru bir teknikle yapıldığında hayatınızı kolaylaştıran bir yöntemdir. Diş implantları, hem estetik açıdan güzel bir görünüm sağlar, hem de daha iyi bir çiğneme fonksiyonu sağlar. Diş implantı için kemik yapınızın uygun olup olmadığı doktor tarafından incelenmesi gerekebilir. Doktor, gerekirse sizden birtakım radyolojik testler isteyebilir.

İmplantın ekiminden sonra birtakım komplikasyonlar görülebilir. Ağızda şişme, morarma, boğazda ağrı, yemede, konuşmada zorluk gibi birtakım şikâyetler olabilir. Günümüzde, daha ileri tekniklerin uygulanması ile komplikasyonlar en aza indirgenmektedir. Sigara kullanımı, hem implantın ömrünü hem de implantın başarısını etkileyen en önemli unsurdur. Diş implantlarının ömrü, implantların bakımına ve hastanın sağlığına bağlıdır. İmplantlar, genellikle titanyum elementinden yapılmıştır. Diş implantları vücut dokusuyla uyum gösterebilmektedirler. Oldukça dayanıklı bir madde olan titanyumdan yapılan diş köklerinin kırılması oldukça nadir bir durumdur. Bu duruma, ağız dokusuna uygun yapıda yerleştirilmeyen yapay dişlerin çiğneme sırasında oluşan basınç nedeniyle kırılmalarıdır. Bu durumda diş kökleri zedelenebilir. Bu durumda diş implantlarının değiştirilmesi gerekmektedir.

İmplant tedavisinin başarıya ulaşması için hastanın implantların temizliğine en az diğer dişleri kadar önem vermesi gerekmektedir. Bunun için yapmanız gereken, yeterli zamanı ayırmanız gerektiğidir. İmplant tedavisini etkileyen unsurlardan bir tanesi de sigara kullanımıdır. Sigara kullanımı yara iyileştirmesini geciktirdiği gibi, implantın kemiğe tutunma sürecini de olumsuz etkiler.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com