• İmplant diş nedir?

Dişe implant yapılması çeşitli aşamalardan oluşur. Öncelikle dişinizin ya da dişlerinizin implanta uygun olup olmadığı belirlenir. Daha sonrasında gereken radyolojik incelemeler gerçekleştirilir.

Daha estetik görünüm sağlamak için, yemekleri daha rahat çiğneyebilmek için tercih edilmektedir. Diş implantının gerçekleştirilme işlemi kemik içerisine açılan bir yuvaya vida takılmasıyla gerçekleştirilir. Lokal ya da genel anesteziyle gerçekleştirilen bu işlemde, diş kökünü taklit eden bu aygıtın oturma süresi 3 ile 5 ay arasında değişkenlik göstermektedir. Bu süre ardından yapay diş, implantın üzerine yerleştirilir.

İmplantların bakımı da son derece önemlidir. İmplantın temizliği normal sağlıklı dişler kadar önemlidir. İmplant tedavinizin başarılı olması için implantnın temizliğine dikkat edilmesi gerekmektedir. Diş implantı, uzmanlık gerektiren ve uzun süre tedavi gerektirdiğinden pahalı bir işlemdir. Diş implantında kullanılan malzemelerin ithal olması ve kullanılan cihazların da yüksek teknolojiye sahip olması nedeniyle tedavinin fiyatını yükseltmektedir. İmplant yapılacak hastanın sağlık durumu göz önde bulundurulmalıdır. Örneğin implantı yaptıracak kişi şeker hastası ise, implant yapımında bazı komplikasyonlar oluşabilir. İmplantların doktor tarafından gerekli bakım ve yerleştirilmesine özen göstermezse ya da hasta tedavi sonrasında ağız bakımı ve sağlığına önem göstermezse implant tedavisi işe yaramayabilir. Bunlara ek olarak sigara ya da fazla alkol kullanımı kişilerin diş implantı tedavilerinin başarı oranını düşüren faktörlerdendir. Yeterli bilgi ve deneyimle yapılmayan diş implantları, gerek estetik açıdan olumsuz olarak sonuçlanabilir gerekse çeşitli enfeksiyon, şişlik ya da morarmalara neden olabilir.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com