• İmplant Diş Operasyonu Nasıl Yapılmaktadır?

Titanyumun diş implantlarında kullanımının artmasıyla, diş implantlarının kemik dokusuna kaynaşma başarısı giderek artmaktadır. Diş implantının kemikle kaynaşması 3 ile 5 ay arasında değişiklik göstermektedir. Diş implantı tedavisinin başarılı olması için birkaç unsura dikkat edilmesi gerekmektedir. Ağız bakımına gerekli özen gösterilmeli ve ağız hijyenine dikkat edilmelidir. Ayrıca doktorun bilgi ve deneyimi de implant tedavisinin başarısını etkilemektedir. Kemik dokusuna uygun olmayan özellikteki implantların ekimi, birtakım olumsuz sonuçlara neden olabilir ve implantın ömrünü sınırlayıcı olabilmektedir. İmplantlar diş eksikliği olanlarda ya da hareketli protezi tam olarak kullanamayanların tercih edebileceği bir yöntemdir.

İmplantın uygulanması, çene kemiğine yapay diş köklerinin daha önceden açılmış yuvalara ekilmesiyle gerçekleştirilir. Bu işlem hastanın isteğine bağlı olarak genel ya da bölgesel anestezi ile gerçekleştirilmektedir. Operasyon sonrasında ise bazı komplikasyonlar oluşabilmektedir. Yemede, konuşmada zorlanma, şişlik, morarma, boğaz ağrıları görülebilir. İmplant yerleştirilme işleminin gerçekleştirildiği gün, hasta ağrı hissedebilir. Ancak, bu ağrılar dayanılmayacak derecede ağrılar değildir. Ağrı kesici ile bu sorun kalkmaktadır. Hatta diğer günler hastalar ağrı kesicilerine gerek duymamaktadır. İmplant, her yaştan kesime uygulanabilir. Ancak ergenliğini tamamlamamış bireylerde uygulanamaz.

Diş implantlarının ömrü yaklaşık olarak 30 yıldır. Ancak, hastanın implantlara gereken önemi göstermemesi, temizlik ve bakımını yapmaması diş implantının ömrünü kısaltabilir. İmplant yapımı sonrası ağız bakımı hekim tarafından hastaya gösterilmelidir ve 3 aylık aralıklarla hekim kontrolünden geçilmelidir. İmplant işlemi, ürünlerin ithal olması ve üst düzey teknik gerektirdiğinden pahalı bir işlemdir. Kullanılan implantın niteliği, boyutu, çeşitliliği, markası gibi özellikler implant tedavisinin fiyatını belirleyen unsurlardandır.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com