İmplant diş tedavisi ne kadar sürer

İmplant diş tedavisi, diğer diş tedavilerinin aksine, özen gösterilmesi gereken bir protez yöntemidir. Uzman doktorlar sayesinde cerrahi bir operasyonla çeneye monte edilerek yapılmaktadır.

Belli aşamaların sonrasında yapımı sona eren implant diş tedavisi ne kadar sürer? Sorusunu akla getirmektedir. İmplant yapılacak olan hastanın, diş sayısına göre değişmekte olan bu süre, kimi zamanlar 3 yada 4 ay kadar uzanmaktadır. İmplant diş tedavisinin ilk aşaması olan muayene aşamasında karşılaşılan herhangi bir rahatsızlıktan ötürü, implantın tedavisi uzayabilmektedir. Hastanın kronik olarak herhangi bir rahatsızlığının da olması yine bu sürenin uzamasına neden olmaktadır. İlk aşamalarda karşılaşılan sorunların giderilmesi için belli tedavi yöntemleri uygulanır ve bu tedavi yöntemlerinin hasta üzerindeki etkileri takip edilir. İmplant yapılacak diş sayısı da tedavinin süresine etki etmektedir. Tek bir diş yapılması istenirse, bu süre umulduğundan daha az zaman almaktadır. İmplant tedavisin de bazı hastalıklar tedavinin uzamasının yanı sıra tedavinin uygulanmasında da sakıncalı durum teşkil etmektedir.

Bu hastalıklar arasında, şeker hastalıkları bulunan hastalar en önemli kesimdir. Kontrol altında olmayan özellikle diyabet hastalarında implant tedavisi önemli risk oluşturmaktadır. Şeker hastalarının dokularındaki iyileşme diğer kişilere göre daha uzun sürmesi sebebi ile enfeksiyon riskini de beraberinde artırmaktadır. Şeker hastalığı olan kişilerin implant tedavilerinin yapılmasının ardından, sürekli olarak diş hekimlerinin kontrolü altında olmalıdırlar. Özellikle ağız temizliğine çok önem göstermeleri gerekmektedir.

Şeker hastalarının yanı sıra kalp rahatsızlığı olan hastalarında doktorlarına başvurmadan ve olur almadan implant tedavisi olmamalıdır. Hiper tansiyon rahatsızlığı olanlarda aşrı ağrı durumlarında farklı tepkileri ortaya çıkmaktadır. Bu tepkiler neticesinde kan basıncında da artış gözlenmektedir. Kan basıncının artması ile hastada kanama, nadiren felç gibi durumlar oraya çıkabilir. Bu nedenle hiper tansiyon hastası olanların tedaviye girmeden önce mutlaka kan basınç ölçümlerini yaptırmalıdırlar. Ayrıca kan pıhtılaşması bozuklukları olan hastalarında implant yaptırmaları mümkün değildir. Bu tarz hastalıkların haricinde olan kişilerin herhangi bir sorunla karşılaşmadıkları takdir de implant’ın süreside azalmaktadır. Aşamaların geçilmesi ve implant’ın monte edilmesi yaklaşık olarak 3 ayı bulmaktadır.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com