İmplant diş tedavisi

İmplant diş tedavisi, sökülmüş olan dişin yerine protez yapılmasıdır. İmplant bir protez çeşidi olup, diğer protezler arasında en sağlam ve uzun ömürlüdür. İmplant diş tedavisi, kronik hastalıklar ve belli başlı hastalıklar haricinde herkese uygulanabilir.

İmplant diş tedavisi uygulamasında belirli aşamalar takip edilmektedir. Bu aşamalar esnasında herhangi bir sıkıntıyla karşılaşılmaması durumunda imlant tedavisi kısa sürede yapılmaktadır. Tedavinin aşamaları esnasında, öncelikli olarak muayene aşaması bulunmaktadır.

Muayene aşaması; hastanın implant tedavisine uyum sağlayacak bir ağız ve çene yapısının olup olmadığı araştırılır. Belirli testler ve tahliller neticesinde ağız içerisin herhangi bir bulgu var mı yok mu tespit edilir. Hastanın diş etlerinde herhangi bir hastalık olmadığı tespit edildikten sonra diğer aşamaya geçilir. İkinci aşama olan planlama aşamasında, yapılacak olan implant’ın ölçümleri alınır, çene yapısına en uygun ölçümler çok hassas olarak yapılmaktadır. Bu aşamalar da hastanın kronik olarak bir hastalığı veya tedaviye uygun olmayan bir hastalığı olmadığı anlaşıldığı takdir de diğer aşamaya geçilir. Hastanın herhangi bir kronik hastalığı olması halin de ise başka tedavi yöntemleri ile hasta implanta hazırlatılır.

Bu da implant tedavisinin süresinde uzamaya sebep olmaktadır. Bu iki aşamayı geçtikten sonra son aşama olarak implantın yerleştirilmesi aşamasına geçilir. İmplantın yerleştirilmesi aşaması cerrahi operasyonla yapılmaktadır. Öncelikli olarak lokal anestezi yöntemi ile hasta operasyona hazır hale getirilir. Ardından implantın yapılacağı diş eti kesilerek çene kemiğine ulaşılır. İmplant’ın bir parçası olan titanyum vidanın genişliğinde çene kemiğine yuva açılır. Oldukça titiz ve hassas davranılarak yapılan bu işlemin ardından diş eti dikilerek kapatılır. Kapatılan diş eti, iyileşmesi ve titanyum vidanın kemikleşmesi için yaklaşık 3 ay süre ile bekletilir. Üç aylık süreden sonra porselen ve zirkonyum olan protez monte edilir. Tedavinin ardından doktorların tavsiyelerine uyulmalı, ağız ve diş sağlığınıza dikkat etmelisiniz.

İmplant dil tedavisi esnasında, uzman doktorlar tavsiye edilmektedir. Tedavinin emin ellerde yapılarak monte edilmesi halinde uzun ömürlü olarak kullanımı söz konusudur. Tedavinin hijyenik ortamlarda yapılması gereklidir. Tedavi sonrasında karşılaşılan sorunlarla ilgili olarak doktorunuzdan bilgi alabilirsiniz.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com