• Teşhisten tedaviye AĞIZ KOKUSU

“Ağız kokusunun mutlaka ağızdan kaynaklandığı zannedilir. Bu sebeple ağız kokusu hastaları, daima dişhekimlerine müracaat ederler. Fakat sadece ağız temizliği ile bütün ağız kokularını gidermek mümkün değildir. Ayrıca bilinen diş macunları ile yapılan diş fırçalamanın, ağız kokusu üzerine etkisi yok denecek kadar azdır. Çünkü ağız kokusunun bütün sebepleri, ağzın içinde değildir. Bir dişhekiminin, ağız kokusu sorunuyla kendilerine müracaat eden hastalarına faydalı olabilmesi için ağız kokusunun sebeplerini ve mekanizmalarını iyi biliyor olması gerekir. Ayrıca; kaynağını ağız dışından alan ağız kokularının tedavisi konusunda, tıp doktorlarının da yeterli ön bilgiye sahip olmasında sayısız fayda vardır. Çünkü ağız kokusu tedavisi multidisiplinerdir…”

Ülkemizde ağız kokusu ve tedavi yöntemlerini anlatan, başka bir başvuru kaynağı olmaması sebebiyle bir ilk eser olma niteliği taşıyan “Teşhisten Tedaviye AĞIZ KOKUSU” kitabı; dişhekimleri, tıp doktorları, öğrenciler ve ağız kokusu konusuyla ilgilenen bütün sağlık görevlilerinin mutlaka okuması gereken bir kaynak kitap. Ağız kokusu bir hastalık mıdır? Eğer hastalık ise hangi koku ne zaman hastalıktır ve ne zaman hastalık değildir? Ağız kokusu bir infeksiyon mudur? Yoksa inflamasyon mu? Değilse, o halde ağız kokusu nedir? vb. bugüne kadar cevabı netleştirilememiş birçok soruya açıklık getiren kitapta; Koku Alma Mekanizması ve Koku Toleransı, Ağız Kokusunun Tanımı ve Sınıflandırılması, Ağız Kokusunun Sebepleri, Temel Muayene ve Tedavi, Dil Temizliği, Vaka örnekleri vb. konular ayrıntılı bir şekilde ele alınıyor. Anlatım dilinin sadeliği ve kolay anlaşılır olması kitabın en önemli özelliklerinden biri… Ayrıca kitapta; uluslararası kurallara uyularak numaralandırılmış resim, tablo ve şekiller de yer alıyor. Bütün ağız kokularının disiplinli ve sistematik bir şekilde yeniden sınırlandırıldığı bu kitap, klinisyenler için pratik bir başvuru kitabı niteliğinde…

Kaynak: Dr. Murat Aydın – Nobel Tıp Kitabevleri