• YİRMİLİK DİŞ AMELİYATI NEDİR, NASIL YAPILIR?

Ağzımızda en son süren dişler yirmi yaş dişleridir. Genellikle yirmili yaşlarda çıktıkları için bu isimle ya da akıl dişi olarak adlandırılırlar. Bazı kişilerde doğuştan hiç yirmi yaş dişi gemi oluşmamıştır. Dolayısıyla bu kişilerde yirmi yaş dişleri hiçbir zaman sürmez. Bazen de bu dişler oluştukları halde çıkma problemi oluştururlar. Çenede yer olmaması veya çeşitli nedenlerle yirmi yaş dişlerini çekmek gerekebilir.

Ağzımızda en son çıkan dişler üçüncü azı dişleridir. Genelde 17 ile 25 yaş arasında çıkmaya başlarlar. Bu dişlerin ağızda bırakılıp bırakılmaması konusu tartışmalıdır. Eğer doğru pozisyonda çıkar ve çevre dokulara zarar vermez ise dişin yerinde kalmasında sakınca yoktur. Çene kemiğine kaynaşmış ve anormal pozisyonlu bir dişin ileride yol açacağı zararlar göz önüne alınarak çekimine karar verilebilir.

Yirmilik dişin konum, şekil ve boyutuna bağlı olarak uygulanacak çekim işleminin zorluk derecesi değişir. Basit bir çekim yapılabildiği gibi daha kompleks olan 20 yaş dişi ameliyatı da uygulanabilmektedir. Dişeti hastalığı, basınç ağrısı, protezle ilgili sebepler, kist oluşumu, ortodontik nedenler, apse ve kist operasyonları (apikal rezeksiyon) ve buna benzer durumlarda 20 yaş dişi ameliyatı yapılabilmektedir.

Ameliyat sonrası dikkat edilmesi gereken bazı durumlar vardır. Bunları sıralarsak: ağzınızdaki tamponu ameliyattan 30 dakika sonra atınız. 2 saat hiçbir şey yemeyiniz, ameliyatınızı izleyen ilk hafta içerisinde sıcak ve sert yiyeceklerden kesinlikle kaçınınız. Yoksa ağrı, kanama ile karşılaşabilirsiniz. Ağız temizliği ameliyat sonrasında çok önemlidir. Ameliyat bölgesi hariç normal bakımınızı yapmalısınız.

Ameliyatın 2. gününden itibaren yumuşak fırça ile dişlerinizi fırçalayabilirsiniz. Tamponu attıktan sonra sızı tarzında kanamanız olabilir, tükürüğünüzü yutunuz, tükürmeyiniz. Operasyon sonrası yüzünüze ilk 24 saat soğuk uygulama yapınız. İlaçlarınızı hekim önerisine göre kullanınız, daimi ilaç kullanıyorsanız tedavinizi yapan hekiminizi bilgilendiriniz.

Ağrınız olursa hekiminizin önerisi doğrultusunda ağrı kesici ilaç (kan sulandırıcı grup ilaçlar hariç) kullanınız, ağrınız ilerleyen günlerde geçmez ise mutlaka doktorunuzu arayınız. 10 gün sonra dikişleri aldırmaya gidiniz. 1 hafta boyunca sigara içmeyiniz. Ameliyata bağlı yüzünüzde şişlik ve morarma olabilir. Belirtilen hususlar dışında olumsuz bir durum ile karşılaşırsanız mutlaka doktorunuzu arayınız.

Kaynak: http://www.istanbulimplantoloji.com