Diş Eti Çekilmesi Ameliyatı

Diş Eti Çekilmesi Ameliyatı, Lazerle Diş Eti Tedavisi Nasıl Yapılır? Periodontoloji Uzmanı Yani Diş Eti Uzmanı Kimdir? Periontoloji Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diş hekimliğinde birbirinden farklı hastalık ve olgularla ilgilenen bölümler bulunmaktadır. Bunlardan biri de periodontoloji anabilim dalıdır. Bu bölümde eğitim gören diş hekimleri diş etleriyle ilgili hastalıkların teşhis ve tedavisiyle uğraşmaktadır. Diş etlerindeki hastalıkların pek çoğu doğru ve düzenli bir şekilde dişlerin fırçalanması, ağız hijyeninin sağlanmasıyla önlenebilmektedir. Hasta olmadan önce düzenli kontrollerden geçmek önemlidir. Diş hekimleri diş fırçalama, diş iplerini kullanma konusunda kendisine danışanları doğru yönlendirecektir. Periodontoloji diş etlerinden başka çene kemikleri ve ligamenteriyle ilgili hastalıkları da tedavi etmektedir. Diş eti hastalıkları sistemik hastalıklardan, sigara kullanımından ya da hormonsal değişikliklerden de kaynaklanabilmektedir.

Diş Eti Hastalıklarının Belirtileri

Sorunlu diş etleri dişler fırçalanırken kanama şeklinde belirti verir. Diş etleri kanayan birinin diş etlerinde genellikle şişlik, kızarıklık, kaşıntı, sızlama da görülmektedir. Diş etleri hasta ise çekilmeler ve hassasiyet de oluşmaktadır. İlerlemiş diş eti sorunlarında dişlerde, diş etlerinin aralarında iltihaplanmalar, dişlerde yer değiştirme, dişlerin uzamış gibi görünmesi ve sallanması da söz konusudur. İlerlemiş vakalar ağızda kötü bir tat ve kokuya da sebep olmaktadır.

Genellikle diş taşları, tedavi edilmemiş diş ve ağız sorunları diş etlerinin çekilmesiyle sonuçlanmaktadır. Diş eti çekilmesi başlamadan önce diş fırçalama sırasında kanama, diş etlerinde kızarıklık gibi belirtiler görenler vakit geçirmeden tedavi edilirlerse diş eti çekilmeleri ve diş kayıplarından kurtulabilirler. Dişçi koltuğu ve diş tedavileri korkuları yüzünden birçok kişi tedavi olmaktan kaçınmakta, hastalıklarının ilerlemesine neden olmaktadır. Bilinmelidir ki diş tedavileri zannedildiği gibi acı vermemekte, modern yöntemlerle kolayca tedavi edilebilmektedir. Diş taşları varlığında mutlaka temizletilmeli, düzenli aralıklarla diş ve ağız sağlığı kontrol ettirilmelidir.

Periodontoloji Tedavileri

Dişlerin yüzey kısımlarında, diş ile diş etlerinin birleştiği yerlerde, dişlerin aralarında plak birikmesi diş eti hastalıklarının sebeplerinin başında gelmektedir. Plaklar temizlenmezse bakteriler üremekte, diş çürükleri oluşmakta, diş etleri zarar görmektedir. Periodontoloji bölümüne gelen hastaların tedavisine önce diş taşları varsa temizlenerek başlanır. Tedavinin diğer şekilleri arasında diş etlerine uygulanan flap, küretaj gibi operasyonlar, mukogingival girişimler bulunmaktadır. Diş etleri çekilmesinde greftleme denilen bir işlem uygulanmaktadır. Greftleme damaktan alınan bir doku parçasının çekilen diş etleri yerine uygulanmasıyla gerçekleştirilir. Diş eti çekilmesindeki bir başka yöntem kaydırma yöntemidir. Diş eti çekilmesinin olduğu bölgenin etrafında daha sağlam bir doku bulunuyorsa, bu sağlam doku kaydırılarak çekilen diş etleri düzeltilebilmektedir. Diş eti hastalıklarının lazerle tedavisi de yapılabilmektedir.

Diş Eti Çekilmeleri Tedavisi

Periodontoloji uzmanına Diş taşları varlığında mutlaka temizletilmeli, düzenli aralıklarla diş ve ağız sağlığı kontrol ettirilmelidir.