Diş Eti Kanaması Sebepleri

Diş eti kanaması sebepleri arasında en ciddi olanı diş eti hastalıklarıdır. Diş eti hastalıklarında en çok görülen belirti diş eti kanamalarıdır. Bu kanamalar özellikle diş fırçalarken ortaya çıkar. Diş eti kanamaları tedavi edilmediği takdirde ciddi diş eti hastalıklarıyla karşı karşıya kalırsınız. Diş eti kanamalarının ilk evresi olan gingivitis, bakteri plağından dolayı oluşan iltihaplanmalardır. Diş temizliğine önem vermemekten kaynaklanan bu hastalık dişlerin şişmesine, diş etinde kızarıklıklara ve kanamalarla kendini belirtiyor. Gingivitis diş eti hastalığı tedavi edilmediği zaman, bakteri plağı diş eti ve buradaki kemiklere kadar yayılarak büyüme gösterir. Periodontitis olarak adlandırılan bu diş eti hastalığı; bakterilerin diş eti ve buradaki dokuları tahriş ederek diş kaybına sebebiyet verir.

Peki Bu Diş Eti Hastalıklarının Sebepleri Nelerdir?

Diş eti kanaması nedenleri çeşittlilik gösterir. Bunlar:

· Yaş

Her ne kadar yaşlılıkta diş eti hastalıklarının daha çok görüldüğü söylense de, ağız bakımına ve beslenmeye dikkat ederek diş eti hastalıkları önlenebilir. İlerleyen yaş sebebiyle tükürük salgısının azalması ağızda daha kolay bakteri oluşumuna neden olur. Ayrıca yaşla birlikte çeşitli hastalıklar ve ilaç kullanımı, iştahsızlık gibi sebepler yaşlılıkta diş eti hastalıklarına zemin hazırlar.

· Vitamin Eksikliği

· Sigara-Tütün Kullanımı

Sigara içerisindeki zararlı kimyasal maddeler diş taşı ve bakterilerin çoğalmasına sebep olur. Diş eti hastalıklarında da sigara kullananlar risk taşıyanlar arasında yer alır. Ayrıca da tedavi sürecini olumsuz etkileyerek, iyileşmesini geciktirir.

· Genetik Faktörler

Bazı kişilerin ağız ve diş sağlığına özen göstermelerine rağmen diş eti kanamaları ve diş kayıpları yaşanabiliyor. Aile fertlerinde de aynı şikayetleri de görmek mümkündür. Erken teşhis ve düzenli doktor kontrolleri ile tedavi edilebilir.

· Stres

Stres vücudun enfeksiyonlarla mücadelesini güçleştirdiği gibi diş enfeksiyon ve kanamalarına da neden olur. Stresten dolayı dişleri sıkma ve gıcırdatma da diş hastalıklarına neden olur.

· Kötü Beslenme Ve Obezite

Vücudun ihtiyaç duyduğu besinlerden yoksun bırakmak dış eti hastalıklarına neden olur. Fakat aşırı yemek sağlıklı beslenme anlamına gelmez. Özellikle bol tuzlu ve şekerli hazır gıdalarda diş hastalıklarını beraberinde getirir. Dış eti kanaması neden olur diyorsanız beslenmenize dikkat etmelisiniz.

· Hamilelik Dönemi

Diş Eti Kanaması Nedenleri

Toplumda oldukça yaygın bir ağız sağlığı sorunu olan diş eti kanaması pek çok nedenden oluşabilen ve kişinin günlük yaşam kalitesini düşüren bir rahatsızlıktır. Diş eti kanaması genel olarak diş eti problemlerine işaret etse de diş eti rahatsızlıklarından tamamen bağımsız olarak da diş eti kanaması görülebilmektedir. Diş eti kanamalarını basite almamak ve kesinlikle bir diş hekimine muayene olmak gerekmektedir. Çünkü diş eti kanamaları olası bir diş eti rahatsızlığının ya da vücutta gelişebilecek başka bir hastalığın belirtisi olabileceğinden tedavi edilmediğinde durumun ciddileşmesi kaçınılmazdır. Eğer diş eti kanaması yaşıyor ve diş eti kanaması nedenleri merak ediyorsanız; sizlerin sorularına cevap verecek bir yazı hazırladık.

Diş Eti Kanaması Nedir?

Bilindiği üzere sağlıklı diş etleri kanamazlar. Diş eti kanaması, dişi fırçalarken ya da günlük yaşantınızda bir şeyi yerken ya da durduk yere diş etlerinde görülen kanamalardır.

Diş Eti Kanaması Neden Olur?

Diş eti kanamasına pek çok etmen neden olabilir. Diş eti kanaması tamamen fiziksel olarak diş etlerini zorlamak neden olabileceği gibi diş etlerinde görülen rahatsızlıklar ya da vücutta görülen diğer hastalıklar neden olabilmektedir.