Diş Eti Tedavisi Küretaj ve Flap Operasyonu Nedir?

Diş eti hastalıkları tedavilerinde kullanılan yöntemlerden biri de diş eti küretaj flap operasyonu olmaktadır. Genelde diş taşı sebebiyle diş etinde meydana gelen iltihaplanmanın giderilmesi için uygulanmaktadır. Diş eti dişten ayrılır ve bu tedavide sadece diş eti değil bunun yanında diş köklerine kadar uzanan bölüm temizlenmektedir. Derin temizlik şeklinde adlandırılan bu tedavi yöntemi diş kökünün yüzey kısmında oluşabilecek sorunların da önlenmesi için son derece gereklidir.

Diş Eti Küretaj Flap Operasyonu Nedir?

Genel olarak diş eti küretaj flap operasyonu, diş etlerinin altını derinlemesine kazıma işlemidir. Genel olarak; diş eti rahatsızlıklarında kullanılan güvenli ve de yaygın bir tedavi yöntemi olmaktadır. Bu yöntem ile diş taşları diş etlerinin içinden çok güzel bir şekilde temizlenir.

Bu operasyon yapılacağı zaman hastaya genelde lokal anestezi uygulanmaktadır. Hem üst hem de alt çenenin tüm kısmına yapılacaksa de uzman doktor genelde küretaj işlemini 4 kısma ayırıp, aşama aşama bu operasyonu uygulamaktadır.

Diş Eti Küretaj Flap Operasyon Süreçleri

Bu operasyondan önce hastanın yüzeysel olan diş taşları temizlenir. Sonra hastaya operasyon için lokal anestezi uygulanır. Bu süreçte hastanın diş etlerine ufak ufak kesikler atılır ve diş etinin altındaki iltihaplar temizlenir. Bunun sonrasında diş etleri dikilir ve tekrardan dişe tutunması sağlanır.

Bu operasyon, lokal anestezi ile diş etlerine uygulanan cerrahi müdahale olmakta ve bu işlem her zaman yarım çeneye yapılmakta bu da yaklaşık 6 diş olmaktadır. Operasyon süresi de yaklaşık olarak 1 saat kadar sürmektedir.

Diş Eti Küretaj Flap Tedavisi

Genel olarak, diş eti küretaj flap operasyonu oldukça önemlidir. Perodontoloji uzmanları bu işlemi başarılı bir şekilde yapmaktadır. Birçok hastada diş eti küretaj flap operasyonu sonrasında iyileşme sağlanmakta ve de diş eti ameliyatlarına da gereksinim kalmamaktadır.

Diş eti problemlerinin büyümemesi ve dayanılmaz bir durum almaması için kesinlikle uzman diş doktoruna gidilmelidir. Diş eti hastalıkları tedavisinde ağız bakım yöntemleri ve temizliği çok önemli olmaktadır. Bu durumda doktor tavsiyeleri de atlanmamalıdır. Sağlıklı bir ağıza sahip olmak için dişlerinizin yanında diş etlerinizin de son derece özenli olması gerekir.