Gingivitis Nedir? Agressive ve kronik Perodontitis nedir ? Nasıl tedavi edilir?

Ağız ve diş sağlığı alanında farklı pek çok hastalık bulunmaktadır. Bunlardan birisi de diş eti çekilmesi veya diş eti hastalığı olarak adlandırılan periodontitis olmaktadır. Özellikle tedavi edilmez ise kişilerin dişlerini destekleyen kemiği yok edebilen önemli bir enfeksiyon olmaktadır. Bu nedenle periodontitis nedir? agressive periodontitis sorusu kişiler tarafından çok sık sorulmaktadır.

Diş eti hastalıkları pek çok şekilde kendisini gösterebilmektedir. Bu diş eti hastalığı türleri şu şekildedir:

Gingivitis Diş etinde kızarıklık, kanama, diş etinin parlak ve şiş olması ile kendisini gösteren bir diş eti hastalığı olan gingivitis aslında diş eti hastalıklarının ilerlemeden önceki belirtisidir Kronik Periodontitis En sık görülen periodontitis türü olan kronik periodontitis çok yavaş ilerleyen ve belirtileri çok zor fark edilen bir diş eti rahatsızlığıdır. Dişi çevreleyen destek dokuların iltihaplanması sonucu diş kökünü diş kemiğine bağlayan lifler ve diş kemiği eriyerek cep haline gelmekte ve koyu kırmızı morumsu renkte diş eti, diş etinin çekilmesi ve dişlerde aralanma ile kendisini gösterir. Agresif Periodontitis

Tedavisi kronik peridontitise göre daha zor ve karmaşık olan agresif periodontitis rahatsızlığı cep derinliği ve kemik yıkımının ileri safhada olduğu bir diş eti rahatsızlığıdır.

Periodontitis Nedir?

Günümüzde diş eti çekilmesi yaygın olarak görülen hastalıklardan birisidir. Buna bağlı olarak periodontitis nedir? agressive periodontitis sorusuna dişin kök kısmını ve kökü saran kemiği ve iki dokunun arasındaki bağ dokusunda hasara neden olan iltihabi bir hastalıktır diyebiliriz. Bu hastalığa tedavi edilmemiş gingivitisin ilerlemiş hali de denilebilir.

Kronik bir hastalık olan periodontitis bazı zamanlarda ilerleme hızı artabilmektedir. Genellikle hastayı rahatsız etmeyecek düzeye ulaştığı zaman hastalık uzun zamandır varlığını devam ettirmiş ve ileri düzeyde zarara yol açmıştır. Eğer bu hastalık ilerlemiş seviyede ise diş etinde apse oluşumu meydana gelebilmektedir.

Periodontitis Türleri Nelerdir?

Diş eti hastalıklarında periodontitis nedir? agressive periodontitis sorusu ile beraber türleri de çok sık sorulmaktadır. Periodontitisin iki farklı türü bulunmaktadır. Bunlardan birincisi agressive, ikincisi ise kronik periodontitis olmaktadır. Bu iki türde birbirinden farklılık gösterebilir.

Agressive periodontitis bakteri plağının lokal etkisinden ayrı olarak ve daha hızlı ilerleyerek hastayı genç erişkin ve hatta ergenlik öncesi dönemde etkilemeye başlamaktadır. Burada agressive periodontitis türünün en önemli tarafı çok erken yaşlarda ilerlemesi ve sonucunda diş kaybına neden olabilmesidir.

Bunun dışında kronik periodontitis ise toplumumuzda çeşitli seviyelerde ve çoğunlukla 35 yaş üstü kişilerde görülmektedir. Bakteri plağı ve diş eti sorunlarının yol açtığı gingivitisin tedavi edilmez ise kronik periodontitis ortaya çıkmaktadır. Bu hastalığın teşhisi için klinik muayene ve radyografik değerlendirme yapılmaktadır.

Gingivitis Nedir?

Kronik ve agressive periodontitis ile beraber diş eti hastalıklarında gingivitis hastalığı da merak edilmektedir. Diş etlerinin şişmesine, kızarmasına, dokunmaya hassas hale gelmesine, diş fırçası teması halinde kanamasına sebep olan inflamatuvar bir olay olmaktadır.

Bu hastalık çoğunlukla gün içerisinde kendisi geçmektedir. Ağız hijyeninin tam sağlanması dışında da bir tedavi gerektirmemektedir. Fakat iltihap büyük ise ve 4-5 günden fazla sürer ise mutlaka bir diş hekimine başvurmak gerekir.

Diş Eti İltihaplarında Tedavi

Diş eti problemleri içinde sıkça rastlanan sorun, diş eti iltihabının oluşması. Hem ağrılı hem de farklı problemlere yol açan bir sorun olduğundan, ağız sağlığınıza dikkat ederek bu sorunun önüne geçmek en doğrusudur. Ancak yaşanan iltihap sorununun ortadan kaldırılması için yapılacak en doğru işlemin küretaj olduğuna karar verilmesi durumunda, direkt olarak diş hekimi tarafından bu yöntemin uygulanması söz konusu olacaktır.

· Öncelikle diş taşı temizliği yapılır.

· Eğer diş taşı temizliği ile diş eti iltihabı yok edilmezse, küretaj uygulanacaktır.

· Küretaj ile iltihabın tamamen temizlenmesi sağlanacaktır.