Gömülü Diş Çekilmezse Ne Olur

Gömülü 20 yaş dişi, bir takım rahatsızlıklarla kendini belli eder. Gömülü diş, gereken zamanda çekilmediğinde, sonraki dönemlerde daha fazla sıkıntılara sebep olmaktadır. Gömülü diş çekilmezse ne olur sorusu hakkında gereken bilgileri aşağıdaki makalemizde bulabilirsiniz.

Gömülü diş belirtileri

Gömülü dişin en sık rastlanan belirtileri ağrı ve şişliktir. Aslında, ağrı veya şişlik olmadan da, 20 yaşına gelmiş kişilerin dişlerine baktırmaları gerekmektedir. 20 lik dişin çürümesi sonucunda, çürüğün sebep olduğu bir ağrı ortaya çıkmaktadır. Çürük ilerlediğinde hala diş çekilmemişse veya tedavi edilmemişse şişlik gibi daha önemli rahatsızlıklar baş göstermektedir. Hala tedavi edilmediği takdirde, diş iltihaplanmakta ve tedavisi daha zor hale gelmektedir.

Gömülü diş çekilmediği takdirde sebep olabileceği hastalıklar

Gömülü diş çekilmezse ne olur sorusunun cevabı oldukça ciddidir. Gömülü dişin ağrımasına sebep olan iki etken vardır. Çürük ve iltihap. Çürük ilk evrede, iltihap daha ileriki evrede kendini göstermektedir. Ağrı olduğu dönemde dişin tedavisi uygun şekilde yapılmazsa veya diş çekilmezse iltihaplanma başlar. İltihaplanma döneminde genelde antibiyotik tedavisi ile öncelikle iltihap kurutulur. Sonrasında diş çekilir. Eğer gömülü diş zamanında müdahale ederek çekilmezse, çene ağrısı, dişin etrafında kist ve tümör oluşumu gibi ciddi rahatsızlıklara sebep olabilmektedir. Üstelik belirli bir yaşı geçtikten sonra, tedavi daha da zorlaşmakta ve farklı komplikasyonlar ortaya çıkmaktadır.

Yemek artıklarının sebep olduğu ağız kokusu, kişinin sosyal yaşamını da etkileyecek ciddi bir sağlık problemidir. Gömülü diş çekilmezse ne olur sorusuna verdiğimiz cevaplar dişin ağrılı- iltihaplı olan ve mutlaka tedavi gerektiren dönemleri için geçerlidir. Her gömülü diş enfeksiyona sebep olmaz veya her ağrıda çekimi gerekmez. Bu yüzden belirli aralıklarla diş kontrolü yaptırılmalı ve olası bir diş hastalığı önlenmelidir. Ağrılı veya iltihaplı gömülü dişin çekimi için hekimler farklı metotlar uygulamaktadır.

Özel çekim yöntemiyle çekilen gömülü diş, bazen büyük cerrahi operasyon da gerektirebilmektedir. 20 lik dişler, belki kişide genç yaşta hiçbir sıkıntı yaratmayabilir. Ancak ileriki dönemlerde kendini birtakım belirtilerle gösterir. Bu yüzden belirli aralıklarla dişlerin kontrolü yaptırılmalıdır. Çünkü yaş ne kadar ilerlemiş olursa, tedavi de o kadar zor ve risklidir.