Kanal Tedavisi Acıtır mı?

Kanal tedavisi çürüyen dişler için uygulanan diş kökünde yer alan pulpa dokusunun çıkarılması ile yapılan bir işlemdir.

Kanal tedavisi diş rahatsızlıkları için sık uygulanan bir işlemdir. Diş kökünde sinirlerin, damar yapısının ve bağ dokunun bulunduğu pulpa isimli bir bölge bulunmaktadır. Bu bölge diğer dokulardan daha az kanlandığı için bu bölgedeki hasarlar sonrasında iyileşme olmaz. Dişin daha da kötüye gitmemesi için en kısa zamanda bu bölgenin temizlenmesi ve üzerinde dolgu yapılması gerekmektedir.

Kanal Tedavisinde Acı

Kanal tedavisi öncesinde hastalar genellikle hekime ağrı şikayeti ile başvururlar. Yapılan muayene sonrasında kanal tedavisi gerektiğine karar verilir ve işlem uygulanmaya başlanmadan önce hastaya lokal anestezi uygulanır. Üç ayrı bölgeye yapılan iğne ile hastalar işlem sırasında acı hissetmezler. Hastalar tarafından en çok sorulan soru olan kanal tedavisi acıtır mı şüphesi tamamen yanlıştır. İşlem sırasında diş kökündeki sinirler temizlendiği için işlem sonrasında o diş ile ilgili ağrı ve acı kalmaz.

Kanal Tedavisi İşlemi Sırasında Acı veya Ağrı Hissediliyorsa

Kanal tedavisi sırasında anestezi sonrasında acı hissedilmez fakat kişi dişine uygulanan işlemleri ve baskıyı hissedebilir. Rahatsızlık verici bir durum diye tanımlanabilir. Eğer hasta acı hissettiğini söylüyorsa yapılan anestezi istenildiği kadar etki etmemiştir ve bir veya birkaç doz daha lokal anestezi verilmesi gerekir. Kanal tedavisi uzmanı ve tecrübeli kişiler tarafından yapılan kanal tedavilerinde rahatsızlık hissi olmamaktadır. İşinin ehli ellerin yaptığı kanal tedavileri hem daha kısa sürmektedir, hem de baskı gibi rahatsızlık hissi en aza inmektedir.

Kanal Tedavisi Sonrasında Acı veya Ağrı Durumu

Kanal tedavisi sonrasında birkaç gün soğuk ve sıcak ile temaslarda hafif bir ağrı ve acı olabilir. İşlem sonrasında normal bir durumdur. Fakat bu his uzun sürüyorsa ve dayanılamayacak kadar fazla ise hastanın kısa süre içinde hekimi ile iletişime geçmesi gerekmektedir. Birkaç hafta sonra hala çiğneme sırasında ağrı hissi oluşuyorsa diş ile ilgili bir komplikasyon olma ihtimali yüksektir. Kanal tedavisi sonrasında dişin ömrü hekimin tecrübesi ve kullandığı malzemelerin kalitesi ile ilgili olarak değişiklik göstermektedir.