Yaşlılarda implant diş

İmplant Diş, Takma Dişten Farklı Mıdır?

Takma dişler, sürekli temizlenmesi gerekir ve kullanımı ise, implant dişe göre biraz daha meşakkatlidir. Bunun sebebi takma dişlerin uyumu biraz daha zordur. Ancak implant dişlerin kaybolma ve uyum gibi sorunları yoktur. İmplant diş, çeneye monte edilmiş vidalı köklere, vidalı dişlerin monte edilmesine meydana gelir.

Yaşlılar İmplant Diş Tedavisi Görebilir mi?

Gençlerde ergenlik çağını bitiren herkes, bu tedaviden yararlanabilir. Yaşlılarda implant diş tedavisi ise, 70-80 yaşına kadar uygulanabilmektedir. Gençlerde olduğu gibi ihtiyarlarda da implant diş iyi netice vermektedir. Ancak, yaşlıların yaşlarından dolayı, geç iyileşme durumu vardır. Bu da tamamen, yaşlıların yaşlı vücutları ile alakalı bir durumdur.

Gençlerde olduğu gibi Yaşlılarda implant diş uygulaması için de, anestezi gereklidir. Anestezi sonucuna göre, operasyon yapılabilir. İki çeşit operasyon vardır. İl operasyon, çene kemiğine kök vidaların yerleştirilmesidir. Bu yerleştirmede çene kemiği yapısının uygunluğu önemlidir. Bu uygunluk yoksa bazı kemik ve doku operasyonları ile çene kemiği, implant operasyonu için uygun hale getirilir. Çok ciddi bir hastalık olmadığı sürece, implant diş operasyonu bütün yaşlı kişilere uygulanabilir.

İkinci operasyon ise, çene kemiğine vidalanan köklere, vidalı protez dişlerin montesidir. Çene kemiğine monte edilen vidaların, çene kemiğine uyumu ise yaklaşık 30-40 gün sürmektedir. Bu süre zarfında geçici dişler, yeme-içme işinizi görecektir. Dikkat edilecek hususlardan birisi ise, ağız temizliğinin bu dönemde de devam etmesi gerektiğidir. Dişlerimizin enfeksiyon kapmaması için, yıkamak önemlidir.

Tuzlu su ile gargara yapmak ve yemekten sonra ağız temizliği, enfeksiyon tehlikesi için önemlidir. Yaşlılarda implant diş uygulaması da diğer uygulamalar gibi, ömür boyu garantili olabilmektedir. Uzun ömürlü ve kullanışlı olan bu dişler, ilk günlerde ağrı yapabilir. Ancak her hangi bir ağrı kesici ile bu ağrılardan kurtulabilirsiniz. Bazı diş operasyonlarından daha kolay olan bu uygulama, tedavi olan hastalar tarafından, büyük memnuniyetle karşılanmıştır. Tedavi sonunda ise, dişlerinizi hissetmeyeceksiniz.

Gayet uyumlu ve kullanışlı olan implant diş tedavisinde, çeneye monte edilen vidaya, 2 diş takılabilmektedir. Hastaların tercihine göre, sabit ve çıkarılabilen implant diş uygulaması yaptırmak mümkündür. Temizlik bakımından farkını ise hekimden öğrenebilirsiniz.