YİRMİLİK DİŞ AMELİYATI FİYATI

20lik diş 17 ile 25 yaş arasında çıkan dişlerdir. Ağız da en son çıkan dişler 20lik dişlerdir. İsmine 20lik diş denilmesinin sebebi 17 ile 25 yaş arasında çıkmasından kaynaklanmaktadır. Gömülü olarak kalabilen 20lik dişler de gömülü kalmasının sebebi çene yapısında olan darlık sebebiyle oluşmaktadır. 20lik dişin çıktığı bölgede ağrı, enfeksiyon oluşabilmektedir. Ağrının temel sebebi 20lik diş çıkarken diğer dişlere baskı uygulayabilmektedir.

Buda ağrı oluşumuna sebep olmaktadır. İltihap yani enfeksiyon oluşmasında ki temel sebep ise 20lik dişin çıktığı bölgede oluşan bakteriler oluşmaktadır buda iltihabı yani enfeksiyonu oluşturmaktadır. Enfeksiyonu oluşturan diğer etkenler ise tükürük ve ağızda kalan yemek kalıntıları olmaktadır. Tükürük ve yemek kalıntıları bakteri oluşturacağı için enfeksiyon oluşmaktadır. 20lik diş 4 tane olmaktadır.

20lik diş ağrısının temel sebebi yamuk çıkan 20lik dişin diğer dişlere uyguladığı baskı sonucu oluşmaktadır. 20lik diş ağrısını alınan tabletler tam anlamda kesmemektedir. İlacın etkisi geçince tekrar ağrı başlamaktadır. 20lik diş ağrısına son vermenin en iyi yolu ise 20lik diş ameliyatı olmaktır. 20lik diş ameliyatı olacak birinin ortalama olarak 7 - 8 saat öncesinden her hangi bir yiyecek tüketmemelidir. 20lik diş ameliyatı fiyatı hekim ve dişin durumuna göre değişmektedir.

Ameliyat süreci 20lik dişin uyuşturulmasıyla başlamaktadır. Daha sonra cerrahi işlem başlamaktadır. Dişin yapısına göre uygulanacak yönteme cerrah tarafından karar verilmektedir. Gömülü olan diş ile sürmüş olan dişe aynı yöntem uygulanmamaktadır. 20lik diş ameliyatı sonrasında hasta bir süre doktor gözetimi altında olmalıdır. Her hangi bir komplikasyona karşı önlem alınmaktadır.

20lik diş ameliyat sonrasın da ağrı ve şişlik görülmesi normal bir durumdur. 20lik diş ameliyatı sonrasında da dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Bunlar; Çekim sonrasında ağza konulan tamponu yaklaşık 1 saat ağızdan çıkarmamak gerekir. 20lik diş çekildikten sonra 2 - 3 saat her hangi bir şey tüketilmemelidir. Sigara içilmemesine özen gösterilmelidir. Yirmilik diş ameliyatı fiyatı hakkında araştırma yaparak size uygun fiyatı bulabilirsiniz.