20 Yaş Dişi Belirtileri

20 yaş dişi nedir?

Çenelerde dişlerimizin en arka kısmında son büyük azı dişleri olarak, yirmili yaşlarda gelişimlerini tamamlayıp ağız içinde meydana gelen dişlere 20 yaş dişi olarak bilinmektedir. Çene bölgesinde dişin çıktığı yerin kemik yoğunluğuna ve dişin kök anatomisine göre bu dişler tamamen çıkabilir ya da çene kemiğinde tamamen veya yarı gömülü kalabilmektedir.

20 yaş dişi belirtileri nelerdir?

Dişimiz de başlayıp bedenimizde devam eden çok yoğun hissedeceğimiz ağrı ve sancılar 20 yaş dişi belirtileri arasındadır. Ağrı ve sancılar 20 yaş dişi belirtileri olarak yer alırken bu dişin doğru şekilde çıkmadığı anlamına gelmemektedir. Çevre dokular zarar görmediği müddetçe 20 yaş dişlerinin yerinde kalmasında bir sakınca yoktur. Çene kemiğine yakın veya anormal bir pozisyonda çıkan dişlerin ilerleyen zamanlarda farklı sorunlar meydana getirme durumu olabilir.

Yemek artıklarının dişlerde birikmesi ve 20 yaş dişinin arasına girmesi ile diş etinde enfeksiyona yol açabilmektedir. Bu durum 20 yaş dişi belirtileri olarak ağız açıklığında azalma, dişte ağrı oluşması ve ağızda koku oluşumu olarak bilinmektedir. Oluşan bu enfeksiyon durumu boğaz ve yanağa yayılabilmektedir.

20 yaş dişini çektirmek gerekir mi?

Sizi rahatsız eden 20 yaş dişinin çekilmesi gibi bir durum yoktur. Belirli durumlarda çekilmesi gerekir. Sağlıklı olması durumunda 20 yaş dişi sindirim açısından önemlidir.

Çekilmesi gereken durumlar:

- 20 yaş dişinin eğri çıkması durumlarında çekilebilir. Aksi halde gömülü olduğu dişe baskı yapabilir.
- Diş çene kemiğinin alt kısmında kalması durumunda çekilebilir.
- Komşu dişlere baskı uyguladığı anda çekilmesi gerekir.
- Diş çıkarken kendine yer açabilmek için diğer dişlerin düzenini bozuyor ise 20 yaş dişinin çekilmesinde yarar vardır.
- Çürük oluşumu, apse, tümör gibi durumlarda da kesinlikle 20 yaş dişi çekilmelidir.

20 yaş dişinin çektirilmesi

- Diş çekildikten sonraki ilk 3 gün içerisinde dişlerde şişlik meydana gelebilir. Bu durumu azaltmak için hastaya öncesinde steroid ve buz kompres uygulaması yapılması gerekmektedir.
- 20 yaş dişinin çekiminden sonra ağrılar meydana gelmektedir. Bu ağrılar ağrı kesiciler kullanılarak azaltılabilmektedir.
- 20 yaş dişi çekildikten sonraki ilk zamanlarda çiğnemede zorluk yaşanabilir. Bir süre sonra bu durum elbette geçecektir.
- Normal dişin çekimi sırasında meydana gelecek ödem, kanama ve enfeksiyon gibi riskli durumlar, söz konusu 20 yaş dişinin çekilmesinden sonrada yaşanabilmektedir. Bu gibi problemler gerekli cerrahi müdahale ile giderilebilmektedir.