Ataşehir Gülüş Tasarımı Estetik Diş Hekimliği

Genel olarak kişiler ağız bakımı konusunda diş ağrısı, ağız kokusu ve diş kayıpları gibi sorunlar akla gelse de diş ve diş etine bağlı olan gülüş estetiği de bu konuda çok önemlidir. Çürük olan dişlerin, diş eti kaynaklı olan hastalıklarının, diş diziliminde oluşan çapraşıklıkların, dişte normal olmayan renklenmenin ve diş kayıpları gibi sorunların sonucunda meydana gelen estetik sorunlar, bu kişilerin sosyal hayatlarını da çok olumsuz bir şekilde etkilemektedir.

Bunun yanında öz güven eksikliği gibi psikolojik sorunlara da neden olmakta ve bu kişilerin sosyal ortamda gülmekten çekinmelerine yol açmaktadır. Bu konuda yapılacak en iyi iş gülüş tasarımı ve diş estetiği ile bu sorundan tamamen kurtulmak olacaktır.

Gülüş Tasarımı

Estetik diş hekimliğinde akla gelen ilk kavram gülüş tasarımı olmaktadır. Genel olarak, gülüş tasarımı; farklı nedenler ile estetik bakımdan görüntüsü bozulan diş ve diş etlerinin kişilerin yüz şekli ve ihtiyaçları da göz önüne alınarak, olabildiğince doğal ve de güzel bir görüntüye kavuşturulmasını sağlayan işlemdir. Gülüş tasarımı, genelde pek çok işlemin birlikte uygulanması ile gerçekleştirilmektedir.

Gülüş Tasarımı İşlemleri

Genelde yapılan işlemler kişiye özel bir şekilde belirlenir. Ayrıca; bu işlemler belirlenirken de hastanın; cinsiyeti, yüz hatları, yaşı ve bu işlemden beklentileri de dikkate alınmaktadır. Önce hastanın ağız yapısına bağlı olarak, çürük dişler ve sorunlu diş eti hastalıkları çok iyi bir şekilde tedavi edilir. Bunun sonrasında detaylı bir şekilde diş temizleme işlemleri uygulanır.

Hastaların ihtiyaç ve isteklerine bağlı olarak, işlemler belirlenir. Genellikle de gingivektomi ismi verilen diş eti estetiği, diş beyazlatma yöntemi, dişte bulunan eksikliklerin implant veya protez uygulamaları ile telafi edilmesi, birçok farklı kaplamalar ve ortodontik tedaviler bunlara örnek gösterilebilir.

Gülüş Tasarımı Nasıl Yapılır?

İlk olarak, hasta ağzından alınan ölçüler ile hazırlanan modellerin üzerinde oluşan problemler belirlenir, sonrasında planlamalar yapılır. Hastaların ağızının içi ve yüz fotoğrafları ile bilgisayar ortamında özel programlar kullanım sağlanarak, ölçüm yapılır ve buna bağlı yüz şekline uyumu hesaplanır. Tedavinin sonrasında da meydana gelecek olan görüntü hastaya sunulur ve hastanın onayı alınır. Tüm işlemler tamamlanır ve gülüş tasarımı operasyonu gerçekleştirilir.