Diş Eti Çekilmesi Nedir? Diş Eti Çekilmesi nasıl tedavi edilir? Türkiye de Diş Eti Çekilmeleri Tedavisi

Günümüzde diş eti çekilmesi yaygın olarak görülen hastalıklardan birisidir. Periodontitis dişin kök kısmını ve kökü saran kemiği ve iki dokunun arasındaki bağ dokusunda hasara neden olan iltihabi bir hastalıktır diyebiliriz. Bu hastalığa tedavi edilmemiş gingivitisin ilerlemiş hali de denilebilir.

Periodontitis Türleri Nelerdir? Agressive ve Kronik Periodontitis nedir?

Diş eti hastalıklarında periodontitis nedir? Agressive periodontitis sorusu çok sık sorulmaktadır. Periodontitisin iki farklı türü bulunmaktadır. Bunlardan birincisi Agressive, ikincisi ise Kronik periodontitis olmaktadır. Bu iki türde birbirinden farklılık gösterebilir.

Agressive periodontitis bakteri plağının lokal etkisinden ayrı olarak ve daha hızlı ilerleyerek hastayı genç erişkin ve hatta ergenlik öncesi dönemde etkilemeye başlamaktadır. Burada agressive periodontitis türünün en önemli tarafı çok erken yaşlarda ilerlemesi ve sonucunda diş kaybına neden olabilmesidir.

Bunun dışında kronik periodontitis ise toplumumuzda çeşitli seviyelerde ve çoğunlukla 35 yaş üstü kişilerde görülmektedir. Bakteri plağı ve diş eti sorunlarının yol açtığı gingivitisin tedavi edilmez ise kronik periodontitis ortaya çıkmaktadır. Bu hastalığın teşhisi için klinik muayene ve radyografik değerlendirme yapılmaktadır.

Gingivitis Nedir?

Kronik ve agressive periodontitis ile beraber diş eti hastalıklarında gingivitis hastalığı da merak edilmektedir. Diş etlerinin şişmesine, kızarmasına, dokunmaya hassas hale gelmesine, diş fırçası teması halinde kanamasına sebep olan inflamatuvar bir olay olmaktadır ve mutlaka bir diş hekimine başvurmak gerekir.

Ağız sağlığı, diğer organların da sağlıklı kalabilmesi açısından oldukça önemlidir. Düzenli olarak diş hekimine gitmek, başta periodontitis olmak üzere pek çok rahatsızlığın erkenden tedavi edilebilmesini sağlar. Dolayısıyla diş eti hastalıklarını iyileştirmek, dişleri ve diş kemiklerini korumak daha kolay bir hale gelir. Ağız sağlığını tehdit eden ve toplumda yaygın olarak görül Hastalığın ortaya çıkış nedenlerinden biri ağız içi hijyeninin korunamamasıdır. Diş fırçalamayan kişilerde öncelikle plak oluşur. Bu plak, diş etlerinin çekilmesine neden olduğu içinse yeterli temizlik yapılamadığında perontitise döner.

Agressive ve Kronik Periodontitis Nedir, Nasıl Tedavi Edilir?

Periodontitis hastalığıyla birlikte “Agressive ve kronik periodontitis nedir nasıl tedavi edilir?” soruları ortaya çıkar. Aslında periodontitisin nekrotik ve sistematik bir hastalığın belirtisi olarak oluşma gibi çeşitleri de bulunmaktadır.

Ancak toplum içinde daha çok agressive ve kronik periodontitis yaygın olarak görülmektedir. Agressive, kalıtımsal olarak ortaya çıkan bir durumken kronik, herhangi bir yaşta oluşabilme özelliğine sahiptir. Her ikisi de tedavi edilmediği durumlarda hızlı kemik kaybına neden olmaktadır.