Diş Eti Kanaması Neden Olur?

Diş eti kanaması farklı nedenlerle ortaya çıkabilmektedir. Son derece ciddi ve doktora başvurulması gereken diş eti kanaması neden olur?

Hep duyulan konulardan bir tanesi diş eti kanamaları diş eti hastalıklarının habercisi olarak düşünülmesidir. Sağlıksız diş etleri genel olarak diş problemlerini beraberinde getirmiş olan en önemli faktörlerin başında gelmektedir.

Ataşehir İstanbul İmplantoloji İleri Estetik Diş Hekimliği merkezi doktorları sağlıklı diş etlerinin kendiliğinden veya fırçalama nedeniyle kanamayacağını, diş eti kanama sorunlarının diş eti rahatsızlığının habercisi olarak yer aldığını açıkladı. Bu konunun mevcut diş eti hastalık durumlarının devam ettiğini de gösterebileceğini açıkladı. Diş eti kanama sorunları 2-3 günden fazla süre ile devam etmesi ile beraber zaman kaybetmeden bir diş hekimine başvurmak gerektiğini belirten Dr.Tolga Gülçiçek merak edilen soruları burada hastalara yanıtladı.

Diş eti kanama sorunlarının en önemli nedenleri arasında mikrobiyal diş plağı olarak yer almaktadır. Etkin bir fırçalama uygulaması diş ipi ve ara yüz temizliği konusunda yapılmaması nedenleriyle bakteriler dişe tutunmaktadır. Zaman ilerledikçe bu plak tabakası gelişmeye devam etmekte ve dişetlerine zarar verecek duruma dönüşmektedir. Bu birikinti koşulları diş taşına dönüşmekte ve kişinin ağız bakımını yapabilmesini daha da zor duruma getirmektedir.

İmplantoloji Merkezi şeker hastalıkları, sigara, hamilelik ya da adet dönemi gibi hormonal değişim durumunda dönüşebilecek süreç konusunda hatalı diş fırçalaması gibi faktörlerin diş eti kanamalarına neden olduğunu açıkladı. Sizde istanbulimplantoloji merkezi üzerinde dişlerinizi en uygun fiyatlara kolayca yaptırabilirsiniz.

Diş eti Kanaması Tedavisi

Diş eti kanamaları genel olarak ciddiye alınmayan bir hastalık olarak yer almaktadır. Diş eti kanaması başladığı zaman müdahale edilmemesi, gingivitis adı verilen diş eti hastalık sorunlarının devam etmesine neden olmaktadır. Bu aşama konusunda kanama ile beraber diş etleri şiş ve kırmızı renkte yer almaktadır. Diş eti kanamalarını önlemenin tek yolları arasında ağız hijyeninin düzenli olarak oluşturulması, dişlerin gün içerisinde iki defa uygun bir fırça ve doğru bir teknik ile fırçalanması gerekmektedir. Bununla beraber diş ipi ve arayüz fırçası kullanarak dişlerin ara yüzeyleri temizlenmesi gerekir.