Diş Eti Kanaması Neden Olur?

Diş etki kanaması pek çok farklı diş eti hastalığından ya da başka rahatsızlıklardan kaynaklanabilen toplumda oldukça yaygın olarak görülen bir ağız sağlığı problemidir. Ağız ve diş sağlığının bozulması vücudunuzda pek çok farklı olumsuzluğa yol açabileceği için diş eti rahatsızlıklarını ciddiye almanızda fayda vardır. Eğer diş eti kanaması sıkıntısı yaşıyor ve diş eti kanaması neden olur? diye merak ediyorsanız; size diş eti kanaması rahatsızlığı ve bu rahatsızlığın nedenleri hakkında bilgi verici bir yazı hazırladık.

Diş Eti Kanaması Nedenleri Nelerdir?

Diş eti kanamasına neden olan pek çok etmen vardır. Diş eti kanamasına diş etindeki hastalıklar neden olabileceği gibi vitamin eksikliğinden, ağız hijyenine özen göstermeme gibi etmenler de neden olabilir. Diş eti kanamaları genel olarak diş etlerindeki rahatsızlıkları saptamada kullanılan belirtilerdendir. Çünkü sağlıklı diş etleri kanamazlar. Ancak diş etinin kanamasına günlük hayatta yaptığınız hatalar da neden olabilir; bu neden ile her diş eti kanaması diş eti rahatsızlığına işaret etmez.

Diş Eti Kanamasına Hangi Hastalıklar Neden Olur?

Diş eti kanamasına diş eti rahatsızlıklar neden olmaktadır. Periodontal hastalıklar olarak da bilinen diş eti ve dişleri destekleyen kemik dokularını etkileyen bu iltihap hastalıkları tedavi edilmediğinde diş kaybına ya da daha ciddi ağız sağlığı sorunlarına yol açabilirler. kanamasına yol açabilirler.