Diş Eti Tedavisi Nasıl Olur?

Dış eti tedavisi yapılması için öncelikle uzman bir dış hekimine gitmeniz gerekir. Çünkü normal bir diş ve ağız bakımı ile evinizde bu diş eti hastalıklarını tedavi etmeniz oldukça zordur. Bakım ve temizlik dış eti hastalığının meydana gelmemesi açısından önemlidir. Ağızda biriken bakteriler yine ağızda biriken şekerle birleşerek bir çeşit zararlı asit oluşturur ve diş eti hastalıklarına neden olur. Diş eti tedavisi aslına diş eti hastalığının ilerleme seviyesine göre değişen tedavi yöntemleridir. Bunun için öncelikle dış eti hastalığınızın boyutu uzmanlar tarafından teşhis edilmeli ve buna göre diş eti tedavi yöntemlerini kullanmalıdır. Peki, diş eti tedavisi nasıl olur?

İlk Seviye Dış Eti Hastalığının Tedavisi

Diş eti hastalıkları kademeli ilerleyen hastalıklardır. Her evrede farklı tedavi yöntemleri uygulanır. Dış eti hastalığının erken döneminde Gingivitis olarak adlandırılır. Bu dönemde kalıcı sorunlar meydana daha gelememiştir. İlk zamanlar olduğu için de tedavisi kolaydır. Tedavi edilmesi için ağır tedavi yöntemleri ya da ilaçları kullanılmaya bile gerek yoktur. Bu evrede genel olarak dış uzmanı tarafından yapılan bir temizlik ve bakım ile kısa sürede hastalık tedavi edilebilir. Ancak bu seviyede biraz ilerleme varsa kök yüzey düzleştirme ya da küretaj adlı tedavi yöntemleri de kullanılabilir. Bu evrede yapılacak bir erken müdahale ile ciddi sonuçların oluşmasını engelleyebilirsiniz. Önemli olan sadece diş eti hastalığının durdurulması değil; aynı zamanda bu dönemlerde alınacak tedbirlerle dış kayıplarının önüne geçilerek, sindirim sisteminin ilk evresinde oluşan aksaklıklar giderilir.

İleri Boyutlara Varan Dış Eti Hastalıkları Tedavisi

Genellikle kanamaların olduğu, şişkinlik ve diş etinin dişten ayrılması gibi belirtilerin görüldüğü ilk evrede bu belirtiler ciddiye alınmaz ve gereken tedavi yapılmazsa diş eti hastalığı daha zarar verici ve riskli boyutlara ulaşabilir. Bu ile boyuttaki diş eti hastalığı periodontal diş eti hastalığı olarak adlandırılır. Bu evrede artık diş eti iltihabı sindirim sisteminin dikkat evresindeki diğer tüm unsurlara ulaşmış ve bu unsurlara yerleşmiştir. Bu evrede genel olarak yapılan bir temizlik ya da bakım işlemi yetersiz olur. Bu nedenle küretaj ve kök yüzey düzleştirme işlemleri ilk olarak uygulanır. Eğer sonuç alınmazsa dişlerde tıbbi operasyonların yapılması gerekebilir. En önemli dış kaybının sebebi periodontal diş hastalığıdır.