DİŞLERİMİZİN UZMANLARI

Sağlık insan hayatında çok önemli bir yer taşır. Çünkü sağlık olmadan hiç bir şey olmaz. Sağlıklı olmak için dengeli egzersiz programı, aileyle spor yapmak, ip atlamak, su egzersizleri yapmak, ofiste hareket halinde olmak, daha sık ve hafif öğünler yapmak, su içmek, vücudu temiz tutmak, kahvaltıyı atlamamak, sağlıklı ve yavaş yemekler yemek, erken kalkmak, güneş ışığında çok durmamak, meyve yemek, stressiz yaşam sağlamak, iyi uyku almak ve hayatın tadını çıkartmak gerekir.

Peki ya dişlerimizin sağlığını korumaya yardımcı ortodonti uzmanları vardır. Ortodonti uzmanı nedir? Öncelikle ortodonti nedir diye sormamız gerekir. Ortodonti, ağız ve çene yapısında doğuştan veya daha sonradan gelen anormalliklerin düzeltilmesi, önlenmesi ve kontrol altına alınması için gerekli müdahalelerin yapılması ve bu konudaki tedavi ve teşhislerin bütününü kapsar. Vücudumuza verdiğimiz özeni dişlerimize de göstermemiz gerekir. Çene ve diş yapısının sağlığı da en az vücudumuzdaki diğer organların sağlığı kadar önem taşır.

Ortodonti uzmanı nedir? Ortodonti uzmanı ortodonti bilim dalında çalışan diş ve yüz düzensizliklerinin teşhis ve tedavisi konusunda uzmanlaşmış bir diş hekimidir. Diş Hekimliği Fakültesini bitirmesi gerekir. Onun sonrasında 4 ile 6 yıl süren uzmanlık veya doktora programını tamamlamalıdır. Uzmanlık veya doktora eğitimini tamamlayan ve başarıyla bitiren kişilere aynı zamanda diş hekimi veya ortodontist adı da verilir.

Ortodontik tedavi ile dişlerdeki çapraşıklıklar ve aralıklar kolayca düzeltilir. Çaprazlıkların nedeni ise ağız solunumu yapmak, parmak emmek, dudak veya dil emmek, tırnak ısırmak, kalem ısırmak, uzun süre biberon ve emzik kullanmaktır. Bunları önlemek için ilk ortodontik kontrol ortodontist tarafından sürekli dişlenmenin başladığı 6-7 yaşta yapılmalıdır. Daha sonraki kontrolleri diş hekimini kendi isteğiyle belli bir zaman diliminde yapacaktır ama 10- 12 yaş civarında tekrar gözükmekte fayda vardır.

Ortodonti uzmanı denilince akla hemen diş telleri gelir. Onların tedavi yöntemlerinden biridir çünkü. Diş teli tedavisi 1 ile 2 yıl arası sürüp bu durum diş yapısına ve hastanın doktorun yap veya yapma dediği şeyler ne kadar dinlediğine göre değişir. Ağızda diş sayısı çok ise tel tedavisine başlamadan dişler çektirilebilir. Braketler dişin üzerine özel bir yapıştırıcı ile yapıştırılır bu acıtmaz. İlk takıldıkları birkaç günde dudak ve yanak içinde bazı yaralanmalar yapabilir ama korkulacak bir şey yok bunlarda geçicidir.