Dişlerin Sallanmasının Sebebi Nedir Ve Diş Eti Ameliyatı Önemlimidir?

Periodontal hastalıklar diş sallanması sebeplerinin en önemli nedenlerindendir. Diş eti problemleri olan periodontal hastalıklar nedeni bir veya daha fazla dişin kaybedilmesi meydana gelebilir. Diş eti hastalıkları nedeni ile sallanmaya başlayan dişler çene kemiğinden gevşerler.

Ancak bu durum sallanan dişlerin hemen çekilmesi gerektiği anlamına gelmez. Diş çene kemiğinden ne kadar gevşerler ise gevşesinler bu dişlerin kurtarılması mümkündür. Gevşeyen dişlerin nasılsa düşer diyerek kendi haline bırakılmaması gerekir. Mutlak hekim kontrolüne başvurulmasında diş kayıplarının yaşanmaması için yarar vardır.

Diş Eti Problemlerine Uygulanan Tedaviler

Diş eti diş ve ağız sağlığının korunmasında önemle dikkat edilmesi gereken konulardır. Diş etlerinin sağlıklı olması dişlerinde sağlığı açısından önem taşır. Ancak diş etlerinde görülen bazı hastalıklar nedeni ile eğer gerekli önlemler alınmaz ise dişlerde kayıplar yaşanması ortaya çıkar.

Diş etlerinin sağlıklı bir yapıya kazandırılmasında uygulanan diş eti tedavi yöntemleri kök tesviyesi, diş eti operasyonları ve talaşlamaktır. Bu yöntemler sayesinde ilerleme gösteren diş eti hastalıkları karşısında dişlerin mümkün olduğunca kurtarılması sağlanır. Kök tesviyesi: Diş kökünde ve kök yüzeyinde meydana gelmiş olan tartarlardan arındırılmasıdır.

Diş eti operasyonları: Bu operasyonda diş etleri geriye çekilir ve diş köklerine ulaşılır. Ardından kemik ve diş etlerinin yeniden şekillendirilmesi sağlanmış olunur. Talaşlamak: Gevşeyen dişlerin birbirlerine tutturulması ile dişlerin kurtarılmasını sağlar.

Diş Eti Ameliyatı Neden Yapılır

Diş etlerinin hastalanması diş kayıplarına sebep olan önemli etkenlerdendir. Bununla birlikte dişler üzerine çıkan diş etleri vb. durumlarda hastalar gülümsemekten son derece rahatsız olurlar. Diş eti ameliyatı neden yapılır gibi sorulara cevap olan bu durumlar hastaların estetik bir gülüş kazanmalarının yanında diş sağlıklarını da kontrol altına almaları doğrultusunda başvurdukları bir diş eti tedavi yöntemidir.

Lokal anestezi ile diş eti ameliyatları yapılır ve kişiler tedavi esnasında ağrı duymazlar. Çenenin iç kısımlarında bulunan ön ve arka taraflara gereklidir. Ardından diş eti ameliyatı başlar diş etlerinin düzeltilmesi sağlanmış olur.