Estetik Tedavi Planında Periodontal Değerlendirmeler

Estetik diş tedavisi dişhekimi ve teknisyenin teknik becerileri ve estetik perspektifleri ile sınırlı kalmamalıdır; hastanın beklentileri ile sorunlar ve çözümlerin farkında olması da önem taşır. Hastalar estetik diş tedavisinin karmaşık ve zahmetli bir tedavi olduğu anlatılmalı ve hastanın tedaviyi sadece alan bir kişiden ziyade tedavi sürecine aktif katılım göstermesi gerektiği hissettirilmelidir. Hasta tedaviyi özellikle işbirliğine dayanan bir süreç olarak görmelidir, çünkü ağız hijyeni alışkanlıkları ve periodontal durum estetik sonucu ve kullanım ömrünü etkilemektedir. Bir gülüşü rehabilite etmek sadece restoratif işlemlere dayanmaz, aynı zamanda sağlıklı ve estetik bir dişeti görünümü de önem taşır. Estetik periodontal problemler ancak etkin bir plak kontrolü ve düzgün bir periodontal tedavi uygulandıktan sonra ele alınabilir. Var olan yumuşak doku sorunları iltihabın ortadan kaldırılmasından sonra daha belirgin hale geleceklerdir.

İster doğal diş, ister bir pontik, ister implant olsun bir vakanın estetik sonucu kuronun yumuşak dokular ile ilişkisine dayalıdır. Dentogingival yapının anatomisi üzerinde yeterli bilgiye sahip olmak herşeyin başında temel prensiplere sadık kalınmasını sağlar ve sonrasında fiziksel toleransın iltihabi reaksiyona dönüşebileceği nokta daha iyi tahmin edilebilir.

Kaynak: Porselen Laminate Venerler Bilim ve Sanatı - Galip Gürel