GÖMÜLÜ 20 LİK DİŞ

Gömülü 20lik diş en arka azı dişlerdir. Gömülü yirmilik dişler hemen hemen her bireyin çıkarması gereken dişlerdendir. Gömülü 20lik diş çıkarken kişiden kişiye farklılık göstermektedir. Kimisinde bu dişler ağrılı çıkarken kimisinde de ağrı hissetmeden çıkmaktadır. Gömülü 20lik diş şekil olarak da farklı farklı çıkmaktadır. Gömülü 20lik diş çıkarken belli başlı belirtileri de göstermektedir. Bunlar diş etinde beyazlama, ağrı hissi, şişlik, basınç hissi vb. olarak sıralanabilir.

Bazı insanlarda çene yapısı dar olduğu için gömülü 20lik diş çıkarken kendine yer bulamayacağından dolayı ağrıya sebep olabilir. Ayrıca gömülü 20lik diş çıkarken çene yapısının darlığı sebebiyle dişlerin köklerine uyguladığı baskı ile çarpıklaşmaya sebep olabilmektedir. Çeneye uyguladığı baskı sebebi ile çenede ağrıya yol açabilir. Baş ağrısına ve mide bulantısına da sebep olabilmektedir.

Gömülü 20lik dişler iltihaplanma riskini de artırmaktadır. Bu iltihaplanmanın temel sebebi yemek kalıntıları, tükürük ve bakterilerin dişin üzerine yerleşmesi ile oluşmaktadır. Enfeksiyonun diğer dişlere yayılma riskini de göz önüne almakta fayda vardır. Gömülü 20 lik dişler genelde 17 ile 25 yaş arasında çıkmaktadır. Kolay kolay çıkmazlar. Ağrılar ara sıra veya sürekli olmak üzere değişmektedir. Dişin iltihaplanması boğaz ağrısına da sebep olabilmektedir.

Genellikle gömülü 20 yaş dişleri hemen çürümektedir. Zor çıkan ve çabuk çürüyen bir yapıya sahiptir. 20 yaş dişleri çıkarken apse yapabilir. Ağrıları azaltmak için tuzlu su ile gargara yapılabilir. Bu ağrıların hafiflemesinde oldukça yarar sağlayacaktır. Tuzlu su işe yapacağınız gargara iltihabı da azaltmaktadır. 20lik dişlerin sağlığı için günlük hijyen çok önemlidir. Çürüdüğü takdirde dolgu da yapılabilmektedir.

20lik dişler basınç yaptığında diğer dişlerin köklerine de zarar verebilirler. Çarpık şekilde çıkan 20lik diş en öndeki dişe baskı yaparak ön dişlerin çarpıklaşmasına sebep olmaktadır. Basınç yapan gömülü 20lik dişler çene ağrısına ve ayrıca gömülü olan 20lik dişlerin ağrısına hatta diğer dişlere yayılan bir ağrının oluşmasına sebep olmaktadır. Doktor tarafından röntgen çekilerek 20lik dişin çıkmasını k8ntrol altına alabilirsiniz.