İmplant Cerrahisi Kimlere Yapılmalıdır?

İmplant cerrahisi kimlere yapılmalıdır sorusuna yanıt bulmaya çalışacağız. İmplant cerrahisi, eksik dişlerin yerine çene kemiğine titanyum vidalar yerleştirilerek yapay diş kökleri oluşturulması işlemidir. Bu işlem, diş kaybının neden olduğu estetik, fonksiyonel ve psikolojik sorunları gidermek için etkili bir yöntemdir. Ancak implant cerrahisi herkese uygun bir tedavi değildir. Bazı sağlık durumları, yaş faktörü, kemik yapısı ve ağız hijyeni implant cerrahisinin başarısını etkileyebilir.

İmplant Cerrahisi Kimlere Yapılabilir?

İmplant cerrahisi yapılabilmesi için bazı şartların sağlanması gerekir.

Kemik gelişimini tamamlamış olmak

İmplant cerrahisi için kemik gelişiminin tamamlanması önemlidir. Çünkü kemik gelişimi devam ederken implantın yerleştirildiği bölgede kayma veya dönme gibi sorunlar oluşabilir. Bu sebeple implant cerrahisi genellikle 18 yaşını doldurmuş kişilere uygulanır.

Yeterli kemik hacmine sahip olmak

İmplantın çene kemiğine sağlam bir şekilde tutunabilmesi için yeterli kemik hacmine sahip olmak gerekir. Diş kaybından sonra uzun süre boş kalan bölgede kemik erimesi oluşabilir. Bu durumda implant uygulaması öncesinde kemik grefti adı verilen kemik tozu ekimi yapılması gerekebilir.

Genel sağlık durumunun uygun olması

İleri implant cerrahisi, cerrahi bir işlem olduğu için genel sağlık durumunun uygun olması gerekir. Bazı kronik hastalıklar, kanama bozuklukları, bağışıklık sistemi hastalıkları, kemoterapi veya radyoterapi gören hastalar implant cerrahisi için uygun adaylar değildir. Ayrıyeten hamilelik, sigara kullanımı, alkol bağımlılığı gibi durumlar da implant cerrahisinin başarısını azaltabilir.

Ağız hijyenine özen göstermek

İmplant cerrahisi sonrasında ağız hijyenine özen göstermek çok önemlidir. Çünkü implantın etrafında bakteri plağı oluşursa diş eti iltihabı veya implant enfeksiyonu gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Bu da implantın kaybedilmesine veya kemik erimesine yol açabilir. Bu nedenle implantlı bölgeyi düzenli olarak fırçalamak, diş ipi veya arayüz fırçası kullanmak, gargara yapmak ve hekim kontrollerini aksatmamak gerekir.

İmplant Cerrahisi Kimlere Yapılmaz?

İmplant cerrahisi yapılabilmesi için yukarıda saydığımız şartların sağlanması gerekir. Ancak bazı durumlarda implant cerrahisinden kaçınılması gerekebilir.

Alerjik reaksiyon

İmplant malzemesi olarak titanyum kullanılır. Titanyum alerjisi çok nadir görülen bir durumdur ancak bazı kişilerde alerjik reaksiyonlara neden olabilir. Bundan ötürü implant uygulamasından önce alerji testi yapılması önerilir.

Kemik hastalıkları

Osteoporoz, Paget hastalığı, osteomalazi gibi kemik hastalıkları olan kişilerde implant cerrahisi riskli olabilir. Çünkü bu hastalıklar kemik yapısını bozar ve implantın tutunmasını zorlaştırır.

Kalp hastalıkları

Kalp hastalığı olan kişilerde implant cerrahisi sırasında veya sonrasında kanama, enfeksiyon, kalp krizi gibi komplikasyonlar görülebilir. Bu nedenle kalp hastaları implant cerrahisi için uygun adaylar değildir. Ama hekimlerinin onayı ve uygun ilaç kullanımı ile implant cerrahisi yapılabilir.

Şeker hastalığı

Şeker hastalığı olan kişilerde implant cerrahisi başarısız olabilir. Çünkü şeker hastalığı doku iyileşmesini geciktirir ve enfeksiyon riskini arttırır. Bu nedenle şeker hastaları implant cerrahisi için uygun adaylar değildir. Fakat kan şekeri seviyesi kontrol altında tutulursa ve hekimlerinin onayı alınırsa implant cerrahisi yapılabilir.

İmplant Cerrahisinin Avantajları Nelerdir?

İmplant cerrahisi, eksik dişlerin yerine konması için en etkili yöntemdir. İmplant cerrahisinin avantajları:

Doğal görünüm

İmplantlar, doğal dişlere en çok benzeyen yapay dişlerdir. İmplantlar, çene kemiği ile bütünleşerek doğal bir diş kökü gibi davranır. Üzerine yerleştirilen protezler de hastanın diş rengine ve şekline uygun olarak tasarlanır. Bu sayede implantlar, doğal ve estetik bir görünüm sağlar.

Fonksiyonel rahatlık

İmplantlar, doğal dişler gibi rahatlıkla yemek yeme, konuşma ve gülme gibi fonksiyonları yerine getirir. İmplantlar, hareketli protezlere göre daha konforlu ve kullanışlıdır. İlaveten implantlar, komşu dişlere zarar vermez ve kemik erimesini önler.

Uzun ömürlülük

İmplantlar, uygun bakım yapıldığı sürece ömür boyu dayanabilir. İmplantların başarı oranı %95’e kadar çıkmaktadır. İmplantların ömrünü uzatmak için ağız hijyenine dikkat etmek ve hekim kontrollerini aksatmamak gerekir.

İstanbul İmplantoloji Kliniği

Eksik dişlerinizden dolayı yaşadığınız sorunlardan kurtulmak istiyorsanız, implant cerrahisi sizin için en iyi seçenek olabilir. Fakat implant cerrahisi yapılabilmesi için yukarıda saydığımız şartların sağlanması gerekir. Bundan dolayı implant cerrahisi yaptırmadan önce alanında uzman bir diş hekimine danışmanız önemlidir.

İstanbul İmplantoloji Kliniği olarak, sizlere en iyi implant tedavisi hizmetini sunuyoruz. Kliniğimizde, son teknoloji ekipmanlarla ve deneyimli diş hekimleriyle implant cerrahisi uyguluyoruz. Diş hekimimiz Dt. Dr. Tolga GÜLÇİÇEK, implantoloji alanında uzmanlaşmış ve birçok başarılı implant tedavisine imza atmıştır.

İstanbul İmplantoloji Kliniği’nde İmplant Tedavisi Süreci

Öncelikle hastalarımızın ağız içi muayenesi ve röntgenleri yapılır.
Hastalarımızın genel sağlık durumu, kemik yapısı, ağız hijyeni ve beklentileri değerlendirilir.

Hastalarımızın durumuna göre en uygun implant tipi ve sayısı belirlenir.

Hastalarımızın onayı alındıktan sonra implant cerrahisi planlanır.

Cerrahi işlem sırasında lokal anestezi uygulanarak hastalarımızın acı hissetmemesi sağlanır.

Cerrahi işlem sonrasında hastalarımızın iyileşme süreci takip edilir.

İyileşme süreci tamamlandıktan sonra, implantın üzerine protezler yerleştirilir. Protezler, hastalarımızın diş rengine ve şekline uygun olarak tasarlanır. Protezler, implantlarla vidalanarak veya çıtçıt sistemiyle sabitlenir.

Protezlerin yerleştirilmesi sonrasında, hastalarımızın ağız içi kontrolü yapılır. Protezlerin uyumu, fonksiyonu ve estetiği değerlendirilir. Hastalarımızın memnuniyeti sağlanır.
Hastalarımız, implant ve protez bakımına dikkat etmeleri konusunda bilgilendirilir. İlaveten düzenli hekim kontrollerine gelmeleri önerilir.

İmplant cerrahisi, eksik dişlerin yerine konması için en doğal ve kalıcı çözümdür. İmplant cerrahisi ile gülüşünüzü ve sağlığınızı geri kazanabilirsiniz. Eğer implant cerrahisi yaptırmak istiyorsanız, İstanbul İmplantoloji Kliniği’ne bekliyoruz. Diş hekimimiz Dt. Dr. Tolga GÜLÇİÇEK, sizlere en iyi implant tedavisi hizmetini sunacaktır.

İstanbul İmplantoloji Kliniği’nin adresi: Ataşehir Bulvarı 49. Ada Kamelya 1 Sitesi 4. Blok Daire 4. 34758 Ataşehir / İstanbul

İstanbul İmplantoloji Kliniği’nin telefon numaraları: 0530 407 35 94 - 0216 455 50 00

İstanbul İmplantoloji Kliniği’ne bize bu numaralardan ulaşabilirsiniz. Sizinle görüşmek dileğiyle, hoşçakalın.