İstanbul’da Diş Eti Tedavisi?

Dişlerimizi düzgün temizlemediğimizde veya gereken bakımı uygulamadığımızda dişlerimizde bakteri oluşumu başlar. Bakteri plağı, diş eti iltihabı ve diş çürüklerine sebep olur, zamanla da diş taşlarına sebep olurlar.

Diş eti iltihabının başlıca belirtilerinden biri diş eti kanamasıdır. Diş eti kanamalarından sonra tedavi edilmezse veya düzgün bakılmazsa zamanla diş eti renginde koyulaşma, şekil bozukluğu, diş etinde şişme, ağız kokusu meydana gelir. Bu belirtiler görülüyorsa ve tedavi edilmiyorsa diş kaybına sebep olur. Bu yüzden de ağız ve diş bakımı büyük önem taşır.

Diş eti iltihaplarında, diş çürümesinden daha fazla diş kaybı görülmektedir. Sağlıklı diş etlerinin göstergesi ise açık pembe diş etleri, dişe ve kemiğe tamamen yapışık, parlak ve pütürlü yapıya sahiptir. İstanbul diş eti sağlığı açısından önemli tedavi ve yöntemleri geliştirmiş ve bu konuda oldukça başarılı olmuştur.

Diş Eti Hastalıklarından Nasıl Korunabilir?

Periodontal hastalıklar (bakteri plağının neden olduğu hastalıklar) ağız ve diş bakımı yapıldığı sürece önlenebilir ve önüne geçilebilir. Diş etinizin iltihaplanmasını istemiyorsanız ya da diş kaybınızın olmasını engellemek için düzenli olarak diş etlerinizi fırçalamalı, diş ipiyle dişlerinizi temizlemelisiniz.

Dişlerinizi her ne kadar düzenli olarak fırçalasanız da diş ipiyle temizleseniz de diş taşı oluşumunu tamamen engelleyemezsiniz. Diş taşı oluşumunu tamamen önlemek için düzenli olarak diş hekimine de gitmeniz gerekir. Diş hekimleri sizin diş fırçalamayla ve diş ipiyle temizleyemediğiniz bölgelerde oluşan diş taşlarını temizlerler ve gerekirse de diğer gereken tüm ağız bakımınızı uygularlar.

Diş etleri hastalıklarının erken teşhisi ve tedavisi, dişlerinizi yaşam boyu korur. Eğer erken teşhis edilmezse ve tedavi edilmez ise ilerleyen dönemlerde cerrahi yöntemlere başvurulur. Bu cerrahi uygulamalarda derine işlemiş diş taşları temizlenir, hastalıklı dokuya gereken işlem uygulanır. Bu cerrahi işlemin asıl amacı diş etlerinin kolay temizlenebilmesi için diş etlerine şekil vermektir. Tedavi bittikten sonra da diş hekiminize düzenli olarak kontrole gitmeniz gerekmektedir. Düzenli gideceğiniz kontroller, olası yaşanacak diş ve diş eti problemlerini önceden görmenize ve tedavi edilmesine olanak sağlar.