ORTODONTİ TEDAVİSİ VE ÜCRETLERİ

Ortodonti kelimesi, Yunanca'da Ortho " düzgün " ve Odons " diş " kelimelerinden oluşmaktadır. Kelime anlamından da kolaylıkla anlaşıldığı üzere ortodonti; çarpık dişlerin düzeltilmesi ve çene kemiği ile dişlerin doğru yerde ve doğru konumda yerleşmesidir.

Ortodontik bozuklukların sebebi şunlardır; Beslenme bozuklukları, ağızdan nefes alma, parmak emme, yalancı emzik kullanımı, uyurken sürekli aynı tarafta yatmak, dişleri sıkma, tırnak yeme, süt dişlerin erken kaybı, diş eti problemlerine bağlı diş düzensizlikleri, 20 yaş dişlerinin öndeki dişleri sıkıştırması, genetik olarak yatkınlık, hormonel düzensizlikler gibi bir çok sebebi vardır.

Ortodontik bozuklukların ipuçları şunlardır; Çarpık ve yanlış konumlanmış dişler, aşırı ilerde veya geride konumlanmış çene, yanak ısırma ve dudak ısırma, önde konumlanmış dişler, alt ve üst dişlerin temas etmemesi, dengeli olmayan yüz görünümü ortodontik bozuklukların olduğunun belirtisidir.

Ortodonti ücretleri kişinin ağız yapısındaki bozukluktan bozukluğa göre değişebilmektedir. Kişinin ağız sağlık durumuna göre 2.500 TL - 6000 TL arasında değişmektedir. Bu rakamlar ortalama tutarlar olup muayene sonucunda belirlenecek tedavi planına bağlı olarak ortodonti ücretleri daha az veya yüksek tutabilir.

Ortodonti ücretleri, şehirden şehre, hastadan hastaya ve hekimden hekime değişiklik gösterebilir. Diş teli tedavisinin 1,5 - 2 yıl süren uzun bir tedavi olması itibariyle ve yurtdışıyla da kıyaslanmasıyla ülkemizde pahalı bir tedavi yöntemi olmadığı ifade edilebilir.

Ortodontik tedavi kişinin gülüşünü ve sağlığını geliştirir. Kişinin gülüşü yüzünün en etkileyici kısmıdır. Ortodontik tedavi kişinin gülüşünü harikalara kavuşturacaktır. B u gülümseme kişinin hayatının sonuna kadar onunla birlikte olacaktır. Harika bir gülümsemenin kişinin hayatının ne kadar etkileyeceğini düşünün.

Ortodontik tedavi aynı zamanda yüz ifadesini de değiştirecektir. Hoş bir yüz ifadesi sizce de hoş olmaz mı? Çarpık dişlerin ağız sağlığında oynadığı rol çok büyüktür. Her şeyden önce çarpık dişli bir ağızda fırçalama esnasında dişin tüm yüzeylerine ulaşmak mümkün değildir. bu durum ağızdaki bakteri plağı birikiminin artmasına ve ağız sağlığının bozulmasına yol açar. Diş etlerinin sağlığı günden güne bozulur. Sağlıklı dişler ve hoş bir gülümseme için ortodonti tedavisi yapılmalıdır.