Ortodonti Tedavisi

Ortodonti kelimesi Yunanca ortho (düzgün) ve odons (diş) kelimelerinin birleşiminden meydana gelmektedir. Buradan da anlaşılabileceği gibi ortodonti dişlerin diş kemikleri üzerine düzgün bir şekilde yerleşmesi ve yüzde bulunan düzensizliklerin tedavisi ile ilgilenen Diş Hekimliğinin bir uzmanlık dalıdır.

Estetik bir görünüş insanlar için vazgeçilmezdir. Bazı insanlar oldukça şanslıdır ve gayet estetik bir yapıya sahiplerdir ekstra bir çaba sarf etmelerine gerek yoktur. Bazıları ise gerek doğuştan gelen gerek sonradan oluşan bazı faktörlerle yeterince estetik görünümlü değildir. Estetik görünüşü bozan en büyük sebeplerden birisi de diş yapısıdır. Diş yapısı bozuk olan insanlar ortodonti tedavisi nedir sorusuna cevap ararlar çünkü endişelidirler ve korkularını gidermeye çalışırlar.

Ortodonti Tedavisi Nedir?

Bir ortodonti tedavisi ortalama 1,5 – 2 sene sürmektedir. Tedavi süresince hekimin tavsiyeleri doğrultusunda yine ortalama 4 ila 6 hafta arasında takipli bulunulan hekime kontrole gidilmesi gerekmektedir. Ayrıca ortodonti tedavisi sadece diş hekimliği fakültesinden mezun olup ortodonti doktorası yaparak ortodontist unvanını kazanan hekimlerce yapılabilir.

Ortodonti tedavisinin ilk muayene, tedaviyi planlama, tedavi gibi birtakım aşamaları bulunmaktadır. Şimdi ortodonti tedavisi nedir sorusunu bu aşamaları açıklayarak cevaplayalım.

İlk Muayene Aşaması

İlk muayenede ortodontist ayrıntılı bir muayene yapar ve ortodonti tedavisinin gerekli olup olmadığını tespit eder. Gerekliyse tedavinin süresi ve maliyeti hakkında bilgilendirir. Tedaviye başlamadan önce ağızda çürük diş ve diş eti kanamaları olmamalıdır.

Tedaviyi Planlama Aşaması

Ortodonti tedavisi yaptırabilmek için gerekli koşullar uygunsa muayeneden sonra tedavinin planlanmasına geçilir. Bu aşamada tedaviye yönelik bazı veriler toplanır. Bu verilerin toplanmasının ardından ortodontistin verdiği ileri bir tarihte tedavi süreci başlar. Böylelikle tedavi planlanmış olur.

Tedavi Aşaması

Asıl aşama tedavi aşamasıdır. Öncelikle belirtilmesi gereken bir nokta vardır ki bu da ortodonti tedavisinin can yakıcı olmadığıdır. Sadece tedaviden sonraki birkaç saat içinde ağrı yaşanabilir. Tedavi aşamasındaki işlemleri şu şekilde sıralayabiliriz;

1- Braket yapıştırılan bir tedavi görülüyorsa, genelde tedaviye üst çeneden başlanır ve alt çeneye birkaç seans sonrasında geçilir.
2- Ortodontistin tercihine göre bazı azı dişlere bant veya tüp geçirilir.
3- Braketler sırasıyla yapıştırılır.
4- Braketler yapıştırıldıktan sonra ise ark telleri takılır.
5- Son işlem olarak da küçük ligatür telleri veya elastik ligatürlerle ark telleri braketlere bağlanır.

Tüm bu işlemler sonucunda ortodonti tedavisi başlamış olur. Bu sürecin kolaylığı ortodontiste ve sabıra bağlıdır. Sabırlı olmak gerekir.