Sedasyonla Diş Çekimi, Diş Tedavisi Ve İmplant Ameliyatı Nasıl Yapılır? Genel Anestezi İle İmplant Ameliyatından Farkı Nedir?

Birçok kişinin dişçi koltuğu korkusu vardır ve küçük yaşlarda başlamıştır. Toplum olarak diş ve ağız bakımındaki eksikliğimizden dolayı çürük ve diş eti sorunlarıyla sık karşılaşılmaktadır. Diş çürüklerinin tedavisiz bırakılması kişilerin hem diğer sistemlerinin n olumsuz etkilenmesi, hem ağız kokusu hem de diş etlerinin zarar görmesi sonunda dişin çekilmek zorunda kalınması ve diş kayıplarıyla sonuçlanır. Dişlerin çekilmesi dişçilikte gelişen teknikler nedeniyle kolayca yapılabilen bir işlemdir ve dişçiye gitmek korkutmamalıdır. Normal diş çekimlerinde diş etlerinin belli noktalarına yapışan iğnelerle lokal anestezi sağlanır. Anestezi altında yapışan hiçbir işlem hastaya acı vermemektedir. Diş çekiminden bir süre sonra uyuşukluk geçmekte ve belki çenede hafif bir ağrı hissedilmektedir yani gözde büyütülecek bir işlem değildir. Bir antibiyotik ve ağrı kesici ile hasta kendisini tamamen iyi ve ağrısız hissedecektir. Her şeye rağmen aşırı korkuları olanlarda sedasyonla diş çekimi yapılır.

Sedasyonla Diş Nasıl Çekilir?
Sedasyon kontrollü bir uyku hali olup anestezi uzmanları gözetiminde uygulanır.

İmplant Tedavisi ve Sedasyon
İmplant uygulaması diş çekiminden daha öte, çene kemiği derinlerine vida yerleştirmek şeklinde yapılan ciddi operasyonlardır. Uygulama sırasında gerilmek ve panik yapmak istemeyen hastalara tıpkı sıradan diş çekimlerinde yapılabildiği gibi sedatif ilaçlar verilmektedir.

Sedasyon Genel Anesteziden Farklıdır
Sedasyonda hasta hafif uykudadır ancak bilinci açık durumdadır. Bu durumdaki bir hasta doktorun verdiği komutlara uyabilmektedir. Kol damarından küçük bir doz halinde verilen sedatif ilaç hastaların işlemlere daha rahat katlanabilmesini sağlamaktadır.