YİRMİLİK DİŞ AĞRISINA NELER İYİ GELİR?

Yirmili yaşlarda hemen hemen her gencin başına gelen ve oldukça can sıkabilen bu durum diş ağrısı ve yuğun bir baş ağrısı sebebi olabilir. Yirmilik dişler oldukça geniş bir zamana yayılarak çıkan, çıkarken çene yapısını ve diğer dişlerin dizilişini bozabilen ve oldukça ağrı sızı veren dişlerdir. Genelde dişlerin en arkasında çıkarlar ve diş yapısını bozabilirler. Ağrısı kimi zaman tüm ağıza yayılıp diğer dişlerin ağrımasını tetikleyebileceği gibi yoğun bir baş ağrısına da sebep olabilir. Bu korkunç ağrı ve sızılardan kurtulmak ise birkaç yolla mümkün.

Çoğu kişinin merak ettiği soru ise yirmilik diş ağrısına ne iyi gelir sorusudur. Buna tabi ki en iyi yanıtı muayene eden ve dişin ne durumda olduğuna hakim olan bir doktor verecektir. Ancak doktora gidene kadar bazı alternatifleri bilmek ise oldukça rahatlatıcı olacaktır. Yirmilik diş ağrısı diğer dişlerdeki gibi alternatif yöntemlerle bir nebze de olsa dindirilebilir.

Bunlar şu şekilde sıralanabilir; Dişin üzerine karanfil veya aspirin koymak alkol veya diğer sıkça başvurulan yöntemler kullanmak kesin olmayan ve sadece bir süreliğine ağrıyı azaltacak olan yöntemlerdir. Ancak gerçek bir tedavi sürecine girmek ve uzman kişiler tarafından profesyonel şekilde yapılan uygulamalar sayesinde tamamen kurtulabilirsiniz. Yirmilik diş ağrısına ne iyi gelir sorusuna uzmanlar ortak bir şekilde dişin en kısa süre içinde çekilmesi cevabını vereceklerdir.

Bu yüzden bu ciddi şekilde zarar veren ve hayatı sekteye uğratan diş ağrılarından kurtulmak içi hemen bir uzmana başvurup yirmilik dişinizi çektirmeniz önerilir. Çok kısa bir süre içinde çürüyen ve yemek yerken hatta durduk yerde bile pek çok rahatsızlığa sebep olan bu dişlerden kurtulduktan sonra ise normal yaşantınıza dönebilirsiniz.

Tedavi süreci içinde doktorların tavsiyelerine uymak ve dişe zarar verecek aşırı sıcak aşırı soğuk ve asit içeren besilerden uzak durmak gerekecektir. Bunlara dikkat edilmemesi hali ise daha farklı diş ağrıları ve rahatsızlıklarına sebep olacaktır. Oldukça hassasiyet gösterilmesi gereken yirmilik dişler çekilme işlemi yapılana kadar dikkatle korunmalıdır.